Spännande o intressanta hus till salu del 4

första parkett om man vill bo vid havet
https://www.lansfast.se/hitta/villa...ndslattsvagen/cmvilla4idbrmlendiau8l4/#bilder

sardal_AhMkcx.JPG


Fast är det bara jag som tycker det känns sorgligt att "förändra" denna lilla otroligt söta sommarstuga till något mer och större - hoppas de som köper det har vett att bygga något som smälter in.
 
https://www.lansfast.se/hitta/bosta...nas-aang-2/cmlantbruk4inrhmae79a3o582/#bilder
Ett väldigt, låt oss säga färgglatt hem, men samtidigt så skulle jag kunna tänka mig stället, kanske lite målarfärg på sina ställen men annars väldigt trevligt.
Fint :) , men jag håller med om att det var lite VÄL mycket färgblandningar kanske... Mysigt, men för stort för min smak dock. Jag blir så trött när jag tänker på att städa ett stort hus...208 kvm är rätt mycket (säger hon som äger ett hus på knappt 70 kvm... ;) ).
 
Jag tycker om färger och husen förr i tiden var allmänt färggladare, våra ekonomibyggnader har tex. vitkalkade väggar, blåfärgad grund (kalk+kimrök), röda tegelomfattningar och gula portar (guldockra linoljefärg).

Jag tycker an gott kan våga använda mer färg för är det vackra färger, och de flesta jordfärger tex. är vackra, blir det sällan fel.
 
Jag tycker om färger och husen förr i tiden var allmänt färggladare, våra ekonomibyggnader har tex. vitkalkade väggar, blåfärgad grund (kalk+kimrök), röda tegelomfattningar och gula portar (guldockra linoljefärg).

Jag tycker an gott kan våga använda mer färg för är det vackra färger, och de flesta jordfärger tex. är vackra, blir det sällan fel.
Absolut, jag tyckte att utsidan på huset var väldigt fint, men inne blev det lite värre med möbler med mönster som skar sig mot väggarnas färger och mönster.
 
Jag tycker om färger och husen förr i tiden var allmänt färggladare, våra ekonomibyggnader har tex. vitkalkade väggar, blåfärgad grund (kalk+kimrök), röda tegelomfattningar och gula portar (guldockra linoljefärg).

Jag tycker an gott kan våga använda mer färg för är det vackra färger, och de flesta jordfärger tex. är vackra, blir det sällan fel.

Om alla går all in blir det inte heller fel, vad man än väljer. :D

10498643_427632400711779_1628093563722806076_o.jpg


10463896_423402351134784_7079263215327805542_n.jpg


Mer färg till folket!
 
Det tänkte jag inte ens på :rofl: Jag kollar sällan sånt eftersom jag inte letar på allvar utan bara kollar för mitt eget höga nöjes skull och drömmer lite. ;)
Letade efter prislappen när jag bläddrade förbi det. Tänkte först jaha han måste nog ha missat en nolla men det lät helt plötsligt som hur mycket som hellst. Eller kanske inte för en så pass "stor"gård. ??
 
Mäklare och driftskostnader litar jag inte på.Ibland är summorna helt uppåt väggarna och när man frågar så får man höra att säljaren ju BARA firat midsommar där och att driftskostnaden är baserad på att man bara använder huset tre dagar om året, typ.
Håller med. Det är för det mesta glädjekalkyler, tycker jag.
 
Mäklare och driftskostnader litar jag inte på.Ibland är summorna helt uppåt väggarna och när man frågar så får man höra att säljaren ju BARA firat midsommar där och att driftskostnaden är baserad på att man bara använder huset tre dagar om året, typ.
Nu när vi sålde så satte vi oss och räknade ihop varenda driftsfaktura vi hade på huset förra året och gav honom. Vi låg högt men bättre det än att vi gav nån siffra som såg bra ut och va helt åt helvete. Vi fick sålt på elva dagar ändå :D Fattar inte varför man ska skönvärdera, det är ju nästan till att lura köparna.
 
Ser ut som en välutrustad sadelkammare med både toa och tvättmöjligheter. Inte helt ovanligt.

Läste beskrivningen.

Stall med tre boxar, spolspilta samt god förvaring. Tvättmaskin och toalett finns i sadelkammare
Avloppet från toalett i stallet går till separat avlopp(sluten tank med avrinning), nytt tak.
 

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
62 088
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 924
· Visningar
61 396
Senast: Unafraid
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 851
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 636
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp