Spännande o intressanta hus till salu del 4

Jag tyckte det verkade fint, problemet var att det fanns vissa fuktproblem och sättningsskador och det behöver kollas upp noga. Ytskikten skall ändå bytas när man renoverar så de har ingen betydelse hur de ser ut. Stor tomt på bra läge som jag fattade det också så med reservation för det jag skrev ovan tycker jag nog inte att mäklaren var fel ute i sin beskrivning.
 
Det här huset har jag följt under många år, tom varit inne i det när det var fritids. Det har varit till salu flera gånger under åren och ständigt nya renoveringar är gjorda.
Dagens slutresultat gör mig bara så oerhört ledsen på ett så vackert och ståtligt hus.

https://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1826679&images=1
:( Vilket alldeles för modernt och...vimsigt intryck man får av inredningen.

Och VAD är det för något ovanför toaletten :confused: ?? Ser ju ut som om de har stoppat in toan i en fd öppen spis.....
 
Det här huset har jag följt under många år, tom varit inne i det när det var fritids. Det har varit till salu flera gånger under åren och ständigt nya renoveringar är gjorda.
Dagens slutresultat gör mig bara så oerhört ledsen på ett så vackert och ståtligt hus.

https://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1826679&images=1
Alltså wow, vilken nollkänsla de har haft för huset när de renoverat :down::turd:

Kanske går att rädda lite med nya tapeter, kök, badrum o trapp....:(:mad:
 
Det här huset har jag följt under många år, tom varit inne i det när det var fritids. Det har varit till salu flera gånger under åren och ständigt nya renoveringar är gjorda.
Dagens slutresultat gör mig bara så oerhört ledsen på ett så vackert och ståtligt hus.

https://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1826679&images=1

Jag blir faktiskt inte särskilt ledsen bedrövad för det där är tämligen enkelt att återställa. Utedäcket kan lätt rivas, några fönster bytas, köket fixas och sedan andra tapeter och sedan en attans massa snickerier att skrapa och måla. Men golven, innerdörrar och de flesta snickerier är ju intakta. Egentligen är det några fönster och sedan köket som är de kostsamma sakerna att byta.
 
Jag blir faktiskt inte särskilt ledsen bedrövad för det där är tämligen enkelt att återställa. Utedäcket kan lätt rivas, några fönster bytas, köket fixas och sedan andra tapeter och sedan en attans massa snickerier att skrapa och måla. Men golven, innerdörrar och de flesta snickerier är ju intakta. Egentligen är det några fönster och sedan köket som är de kostsamma sakerna att byta.
Fast problemet är väl förmodligen att nuvarande ägare vill ha mer pengar för huset pga alla renoveringar som de har gjort? Jag köper mycket hellre hus med kosmetiskt renoveringsbehov, än ett som har blivit renoverat på ett sådant sätt som man inte önskar. Det är väl inget kul att riva och kasta ut nya saker, bara för att man inte gillar dem?
 
Älskar mäklare - när de lägger in bilder på Ica affären
rimage.php

Med bildtexten "omtyckt ICA-Butik i jörlanda" och ett på bageriet av de 12 bilderna.. tydligen är inte huset/ladan i sig värt att lägga upp bilder på ;)


https://www.erasweden.com/kontor/kungalv/bostad/933969
 
Jag tyckte det verkade fint, problemet var att det fanns vissa fuktproblem och sättningsskador och det behöver kollas upp noga. Ytskikten skall ändå bytas när man renoverar så de har ingen betydelse hur de ser ut. Stor tomt på bra läge som jag fattade det också så med reservation för det jag skrev ovan tycker jag nog inte att mäklaren var fel ute i sin beskrivning.
En stor hink vit färg och de skulle höja värdet på huset direkt, men som sagt, så länge det bara är ytskikt så spelar det ju ingen roll hur det ser ut egentligen. Planlösning och läge är däremot svårt att ändra på.
 
Det här huset har jag följt under många år, tom varit inne i det när det var fritids. Det har varit till salu flera gånger under åren och ständigt nya renoveringar är gjorda.
Dagens slutresultat gör mig bara så oerhört ledsen på ett så vackert och ståtligt hus.

https://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1826679&images=1
Fy! Borde vara olagligt att göra så med gamla, vackra hus! :arghh:
Redan altanen är en styggelse, sen när man ser interiören vill man ju bara gråta .... :cry:
 

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 773
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
86 87 88
Svar
1 755
· Visningar
56 176
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 567
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 197
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp