Spännande o intressanta hus till salu del 4

Tycker det ser ut att vara väldigt låg takhöjd i boningshus 1 bottenplan? Vardagsrummet typ, om man tänker att det är ett matbord (i profil) med normalhöjden ca 70 cm, så är takhöjden knappt två meter?
 
@VLMF ja kanske. Frågan är om det är vinkeln bilden är tagen ur eller om det är så pass lågt. Å andra sidan om gården är från 16-1800 talet vore det inte så konstigt om takhöjden är låg heller.
 
Tycker det ser ut att vara väldigt låg takhöjd i boningshus 1 bottenplan? Vardagsrummet typ, om man tänker att det är ett matbord (i profil) med normalhöjden ca 70 cm, så är takhöjden knappt två meter?
Det är inte en särskilt "onormal"/"ovanlig" takhöjd med ca/strax under 2 meter i "gamla hus" runt om i Sverige.

Jag bor i sådant hus nu (takhöjd mellan 195-198), där det dessutom finns de där gamla höga trösklarna och låga dörrarna kvar mellan flera av rummen på bottenvåningen, där händer det att framför allt gäster glömmer att både lyfta fötterna högt och bocka sig när de ska gå mellan rummen, med små bulor till följd.
Det är ett uns marigt att hitta "standardmöbler" (skåp, bokhyllor t.ex.), som funkar i den låga takhöjden, men det går.

Jag har svårt att tro att husen skulle vara osålda p.g.a. takhöjden,det brukar ligga annat bakom, t.ex. att husen är högre prissatta än normalt för orten, eller att det finns någon störande företeelse i närheten, som inte syns på bilderna.
 
Jag skrev aldrig att det var konstigt :) mer spekulationer i varför det var osålt. Jag har två vänner som letade hus i Småland, det var många med för låg takhöjd för dem och flera låg ute riktigt länge. För dem var det takhöjden som avgjorde, den ena är lång. @skogaliten
 
Känner igen huset, har sett den här toaletten tidigare.

image
 
Alltså det här: https://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1699217&images=1 :love::love: Hela byn huset ligger i är dessutom lika fin med den gamla charmen kvar.

Frågan är varför det legat ute så länge utan att bli sålt? (sen juni 2017) tror ni det spökar? Vågar man lägga ett skambud på 2 000 000?:angel:
Nä spökar behöver det ju inte göra. Klart du kan lägga ett skambud, men är du väldigt intresserad av det skulle jag kanske fundera ett varv till innan bud. Mäklaren är säkert bara glad över bud men säljaren kan ju ta illa upp och tänka att Not den personen får inte köpa oavsett pris.
 
Nä spökar behöver det ju inte göra. Klart du kan lägga ett skambud, men är du väldigt intresserad av det skulle jag kanske fundera ett varv till innan bud. Mäklaren är säkert bara glad över bud men säljaren kan ju ta illa upp och tänka att Not den personen får inte köpa oavsett pris.
Jag läste igenom besiktningsprotokollet. Det blev solklart varför det inte blivit sålt och jag kan säga att det inte är ett objekt för oss :(
Det var fler röda punkter i protokollet än gröna om vi säger så...
 
Alltså, det är inte något fel på huset i annonsen, men texten.... Jag vet inte i vilken ände jag ska börja rätta.

I köket puttrar långkoket på spisen medan bulldegen jäser på bänken där minstingen vid köksön väntar ivrigt på att få kvala och sockra degen och farmor som är på besök, sitter i sin favorit fåtölj i allrummet och tittar ut på den fina naturen.
 
Alltså, det är inte något fel på huset i annonsen, men texten.... Jag vet inte i vilken ände jag ska börja rätta.

I köket puttrar långkoket på spisen medan bulldegen jäser på bänken där minstingen vid köksön väntar ivrigt på att få kvala och sockra degen och farmor som är på besök, sitter i sin favorit fåtölj i allrummet och tittar ut på den fina naturen.
Wtf? Mäklaren behöver tagga ner lite, haha!
 

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
62 096
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 926
· Visningar
61 442
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 857
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 642
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp