Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad tycker ni om den här gården? Vid Kivik, Stenshuvud och Ravlunda, i hjärtat av Österlen mitt bland blommande äppleträd och bara lite över tusen meter till havet. 10 ha mark gör att man kan ha ganska många hästar.

 
Vad tycker ni om den här gården? Vid Kivik, Stenshuvud och Ravlunda, i hjärtat av Österlen mitt bland blommande äppleträd och bara lite över tusen meter till havet. 10 ha mark gör att man kan ha ganska många hästar.

Utsidan var vacker, men insidan kändes väldigt dåligt planerad, de har uppenbarligen renoverat men verkar inte ha tänkt till runt hur man rent praktiskt använder huset. Bara en sån sak att ha tvättstugan med ingång utifrån, eller köket högst upp längst in eller heltäckningsmatta i hallen där man kommer utifrån? :confused:
 
Utsidan var vacker, men insidan kändes väldigt dåligt planerad, de har uppenbarligen renoverat men verkar inte ha tänkt till runt hur man rent praktiskt använder huset. Bara en sån sak att ha tvättstugan med ingång utifrån, eller köket högst upp längst in eller heltäckningsmatta i hallen där man kommer utifrån? :confused:
Jag tror det är ursprunglig planlösning, köket brukar vara i nordöstra hörnet för att inte solen under sommaren skall göra det för varmt och med separat ingång för att kunna ta in råvaror utan att behöva gå genom huvudingången.
 
Jag tror det är ursprunglig planlösning, köket brukar vara i nordöstra hörnet för att inte solen under sommaren skall göra det för varmt och med separat ingång för att kunna ta in råvaror utan att behöva gå genom huvudingången.
Ja det är antagligen den ursprungliga planlösningen, jag fattade inte första att trappen var ut vid köket utan trodde att den var upp till vinden. :D Men det känns ändå som om de inte har tänkt till för den praktiska användning för dagens liv.
 
Utsidan var vacker, men insidan kändes väldigt dåligt planerad, de har uppenbarligen renoverat men verkar inte ha tänkt till runt hur man rent praktiskt använder huset. Bara en sån sak att ha tvättstugan med ingång utifrån, eller köket högst upp längst in eller heltäckningsmatta i hallen där man kommer utifrån? :confused:
När jag var liten var det vanligt med kombinerad tvättstuga och groventré - så att man kom in i ett våtrum och kunde skölja stövlar och hundar (och sedan golv) innan man gick in i själva huset
 
Ja det är antagligen den ursprungliga planlösningen, jag fattade inte första att trappen var ut vid köket utan trodde att den var upp till vinden. :D Men det känns ändå som om de inte har tänkt till för den praktiska användning för dagens liv.
Nä, heltäckningsmatta i hallen/farstun är inte precis praktiskt.
 
När jag var liten var det vanligt med kombinerad tvättstuga och groventré - så att man kom in i ett våtrum och kunde skölja stövlar och hundar (och sedan golv) innan man gick in i själva huset
Det är min dröm :love: Skulle jag ha möjligheten att rita och bygga mitt eget hus så är det en av de viktigaste grejerna, och ett rejält skafferi. :D Och ett rejält kök förstås! :D Fast samtidigt vill jag ha ett äldre hus med den där härliga känslan. :D Men i praktiken sitter jag fast i ett hus från 60 talet som ligger så långt ifrån mitt drömhus som det bara går. :rofl: Men jag försöker ändra det som går för att trivas bättre. :D
 

Det där såg jag till salu för ett par år sedan. Undrar om det aldrig blev sålt eller om det byter ägare igen? (orkar inte eventuellt läsa mig till detta.. :p)

Håller med om att det känns som en dröm men jag tänker att det måste bli helt olidligt på sommaren? Jag har en lägenhet med fönster i söderläge och jag kan i princip inte ha mina persienner uppe en minut mellan mars och november om jag inte vill bli ångkokt.
 
Det där såg jag till salu för ett par år sedan. Undrar om det aldrig blev sålt eller om det byter ägare igen? (orkar inte eventuellt läsa mig till detta.. :p)

Håller med om att det känns som en dröm men jag tänker att det måste bli helt olidligt på sommaren? Jag har en lägenhet med fönster i söderläge och jag kan i princip inte ha mina persienner uppe en minut mellan mars och november om jag inte vill bli ångkokt.
Vi bor i ett äldre 1800-talshus och alla sovrum är åt öster och trädgårdssidan så de är mörka och svala på kvällen när man går och lägger sig för att sedan vakna av att solen lyser på en på morgonen och av fåglarna som sjunger.
 
Det där såg jag till salu för ett par år sedan. Undrar om det aldrig blev sålt eller om det byter ägare igen? (orkar inte eventuellt läsa mig till detta.. :p)

Håller med om att det känns som en dröm men jag tänker att det måste bli helt olidligt på sommaren? Jag har en lägenhet med fönster i söderläge och jag kan i princip inte ha mina persienner uppe en minut mellan mars och november om jag inte vill bli ångkokt.
Jag fick faktiskt lite klaustrofobi när jag såg det.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 771
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 052
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 769
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 181
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp