sparkar bakut

Linneahammaar

Trådstartare
Jag har rider en 8 årig häst som är helt underbar åt en ägare som inte hade tid att rida han längre som jag har ridit i några månader.
Men jag har fått ett problem och de är att han sparkar bakut, oftast vid galoppfattning eller skänkel.
jag kan rida han ca 30 min kanske sen börjar de helt plöstlig oftast på fyrkant spåret och inte på volten
Han gör inte de i skogen utan de är just när jag jobbar honom.
Jag vet inte om de är för att jag ställer krav, eller att han har problem med ryggen så när jag jobbar han och han skjuter upp ryggen att det gör ont då?
det har kommit den senaste tiden när jag känner han bättre och arbetar han mer
jag hoppas att någon skulle kunna ge mig lite tips :)
 
Jag har rider en 8 årig häst som är helt underbar åt en ägare som inte hade tid att rida han längre som jag har ridit i några månader.
Men jag har fått ett problem och de är att han sparkar bakut, oftast vid galoppfattning eller skänkel.
jag kan rida han ca 30 min kanske sen börjar de helt plöstlig oftast på fyrkant spåret och inte på volten
Han gör inte de i skogen utan de är just när jag jobbar honom.
Jag vet inte om de är för att jag ställer krav, eller att han har problem med ryggen så när jag jobbar han och han skjuter upp ryggen att det gör ont då?
det har kommit den senaste tiden när jag känner han bättre och arbetar han mer
jag hoppas att någon skulle kunna ge mig lite tips :)

Det är ju jättesvårt att avgöra genom det du skriver.
Det bästa är såklart att ta ut en en veterinär som kan kolla igenom hästen och så man kan faställa ev. utesluta smärta.
 
okej tack så mycket, det ska jag göra ska bara tjata lite på ägaren :)
men om man kan utesluta smärta, har du några tips då?
om han bara tycker det är jobbigt och vill envisa sig?
 
okej tack så mycket, det ska jag göra ska bara tjata lite på ägaren :)
men om man kan utesluta smärta, har du några tips då?
om han bara tycker det är jobbigt och vill envisa sig?
Om det inte är smärta så tycker jag att du bara ska ha tålamod, försöka att rida på ett annat sätt (T.ex mindre eller starkare hjälper) och ta ridlektioner av ägaren :)
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 896
Senast: iNHALE
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 238
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 305
Senast: MiniLi
·
Ridning Har hamnat i en ond cirkel med min nya häst sedan 8 månader. Såldes som vaken och det gillade dom då hon inte var reaktiv. Och vaken är...
2
Svar
32
· Visningar
4 250
Senast: Skrämd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp