Speciellt i hemmet?

aprilmaj

Trådstartare
Jag har fått gardiner som är så... ja, speciella :o:D att jag inte kunde låta bli att sätta upp dem.

zpwsCQvICw

https://instagram.com/p/zpwsCQvICw/

(Hela texten, om den inte syns på bilden: The best things in life are free. Give love and be nice to people :up:)

Så vad har ni för märkligheter hemma? Någon annan som har uppfostrande gardiner eller andra speciella saker?
 
Har sjukt mycket udda grejer. Hästkranie på väggen t.ex. Barn på besök brukar tro att det är ett dinosauriehuvud som hänger där! :D
Mumifierad katt under glaskupa i finskåpet har vi också. Samt totalt intorkad mus, råtta och fågel intill som han kan äta om han vaknar ;)
 
Har sjukt mycket udda grejer. Hästkranie på väggen t.ex. Barn på besök brukar tro att det är ett dinosauriehuvud som hänger där! :D
Mumifierad katt under glaskupa i finskåpet har vi också. Samt totalt intorkad mus, råtta och fågel intill som han kan äta om han vaknar ;)
Men det är ju intressanta saker! Gardinerna är bara hemska. Och uppfostrande.
 
Jag har en massa djurhuvuden. I brunt papper. I naurlig storlek. På väggarna. :D

Folk brukar gå in i matsalen, titta på den enorma pappershjorten som hänger på väggen, titta åt andra hållet, och sedan snurra runt och blåstirra på hjorten. De kan liksom inte förstå att en strikt vegetarian har döda djur på väggen, även om de döda djuren är gjorda av återvunnet papper. :rofl:

(Älskar Cardboard Safari!)
 
Jag har en massa djurhuvuden. I brunt papper. I naurlig storlek. På väggarna. :D

Folk brukar gå in i matsalen, titta på den enorma pappershjorten som hänger på väggen, titta åt andra hållet, och sedan snurra runt och blåstirra på hjorten. De kan liksom inte förstå att en strikt vegetarian har döda djur på väggen, även om de döda djuren är gjorda av återvunnet papper. :rofl:

(Älskar Cardboard Safari!)
Var tvungen att googla; det ser helkul ut med Cardboard Safari! Det är verkligen intressant med folks reaktioner, att se hur de hanterar något oväntat t ex. I fallet med mina gardiner så har de som sett dem hittills tystnat. (Och då säger jag inget utan låter dem tro vad de nu tror :cool:)Förutom min närmsta vän som skrattade hysteriskt och tyckte att jag skulle go all in och göra uterummet till kitsch-heaven.
 
Ursäkta om detta är förfärligt OT men...

varför vill man ha moralpredikningar i hemmet? :confused:

För mig blir det som att inte äga sitt hem längre. Det är inte jag som bestämmer - det är någon annan som dömer och predikar i det som är mitt "bo".
 
Ursäkta om detta är förfärligt OT men...

varför vill man ha moralpredikningar i hemmet? :confused:

För mig blir det som att inte äga sitt hem längre. Det är inte jag som bestämmer - det är någon annan som dömer och predikar i det som är mitt "bo".
Jag tyckte gardinerna var så hemska att det blev roligt. Absurt liksom. Tanken var heller inte att de skulle bli kvar. Men de roar mig än så länge. Jag blir full i skratt när jag går genom uterummet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 076
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Hejsan! Har en 8 månaders tik som började halta på sitt vänstra framben efter lek med andra hundar där några ska ha sett henne krocka...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 875
Senast: Fetaost
·
IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
2 953
Hästvård Någon som har synpunkter och tankar om detta resonemang? @spaderÄss eller nån? Why do ‘cresty’ necks suddenly go rock hard? This...
Svar
0
· Visningar
748
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp