Spinoff på "Hur hittar man tillbaka till kärleken". Paraktiviteter vad, hur, var?

Aliche

Trådstartare
Jag läste ovanstående nämnda tråd och även om vi inte är riktigt där så känner jag att vi jobbar väldigt mycket båda två på olika tider så ibland går det långa perioder när vi knappt ses, som denna veckan kommer vi ses i princip när vi vaknar och kanske när vi går och lägger oss. Självklart är inte alla veckor såhär men när man bott ihop i 4 år så blir vardagen lite lätt slentrian och man behöver jobba på att hålla igång the lööv :)

Därför är ju aktiviteter himla bra och speciellt sånt som båda inte gjort innan, kanske lite annorlunda grejjer men inte nödvändigtvis galna grejjer som bungyjump eller grottforskning. Men var hittar man dom här grejjerna, vad kan man göra själv, var hittar man anordnare? Jag har kollat Medborgarskolan och så finns det ju LiveIt och liknande men finns det billigare alternativ, inte så flashiga med roliga? Jag skulle gärna vilja komma på saker man kan göra tillsammans med andra par eller i lite större kompisgäng också!

Så jag tänkte att här kan man dela med sig av en specifik aktivitet man gjort, med vem, vad det kostade, vem man gjorde hos, varför det var lyckat, tänka på osv. så vi andra kan få inspiration och liva upp förhållandet lite granna och kanske komma ifrån fredagsmyset med mjukisbyxor någon gång ibland! (även om mjukisyxorna och idol tillsammans är himla mysigt emellanåt också..)
 
Jag och min man har börjat träna ihop! :D Roligt, och välbehövligt för min del ;) Tränar först, sen brukar vi gå en sväng på stan och titta oss omkring, beroende på vad klockan är kan det hända att vi lunchar efter träningen.

Glömde lite.. Vi har båda gymkort på 24seven, kommer inte ihåg vad det kostar men det är billigt!
 
Eftersom vi båda tycker om god mat så har vi unnat oss besök på riktigt fina krogar emellanåt. 6-10 rätter tar ju några timmar att peta i sig och då får man chans att prata en längre stund om allt mellan himmel och jord. Lite som vi gjorde i början av förhållandet, timslånga konversationer över en kopp te som aldrig ville ta slut.

Exkursioner är inte heller dumt, åka bil långt innebär också tid att bara prata, och så kan man titta på nån utsikt eller ett band när man kommer fram.
 
Laga mat brukar vi också göra, sambon är riktigt duktig och jag älskar att göra desserter :) Men det gör vi ganska ofta så det är mer avslappning för oss. Vi behöver göra grejjer utanför lägenheten haha. Vi har sprungit tillsammans ett par gånger men jag blir så arg för han har bättre kondition än mig trots att han ALDRIG tränar och inte tänker på vad han äter och jag tränar 4-5 ggr/vecka och äter relativt bra!
 
Det här är säkert inget bra tips för de flesta men skjuta. Jag har alltid varit intresserad men har inte fått chansen innan särbon. Det är jättekul och jag vill verkligen ta jägarexamen så vi kan jaga tillsammans. Vi tycker båda om att vara ute i skogen, oavsett om det är med gevär eller ej.

Vi lagar också ofta mat tillsammans för ingen av oss tycker det är värt det att äta tråkig mat (den behöver givetvis inte vara dyr).

Annars är jag väldigt nöjd med att vi har så olika intressen, man har alltid något eget. Sedan är vi ju som sagt särbos, vi har liksom aldrig tid att nöta på varandra.
 
Vi gör hästarna tillsammans varje dag och även när det är aktivitet på annat håll. Hästarnas dagliga skötsel tar inte särskilt mycket tid men det är ändå en dedikerad stund.

Försöker åka fyllecontainer varannan månad, för att det är billigt och man är tja bortrest = kan inte göra nöduttyckningar.
 
Vi tränar hund ihop och springer tillsammans ibland. Innan gick vi gärna ut och käkade, men vi bor så dåligt till för det nu så det är sällan.

Vi brukar mest slappa ihop, det låter tråkigt, men jag kan verkligen njuta av att kolla på en film med en kopp te, tillsammans med min sambo.
 
@lady_vip jo jag uppskattar absolut de där lugna stunderna och myset i soffan men ibland behöver man ta sig utanför lägenheten och vidga sina vyer tror jag :)
 
@athena_arabians skjuta har jag funderat på men mer på skjutbana, köpte faktiskt lerduveskjutning till sambon i födelsedagspresent så vi kanske kan fortsätta med att testa tillsammans sen :)

Den eventuella jakten för mig är bonus, jag gillar det intellektuella med att skjuta (och träffa). Man måste ju ta hänsyn til avstånd, vind osv. Särbon sa när han sett mig skjuta första gången att jag kunde nog bli bra eftersom jag var sur när jag missade och självkritisk, jag ville veta vad jag gjort fel!
 
Det där med att skjuta riktiga djur är inget som lockar mig även om jag gärna äter vilt :) men nåt som lerduveskytte tror jag att jag skulle tycka var roligt!
 
Jag håller med @athena_arabians ! Skytte är hur kul som helst! ;) I alla dess former! Fast i våran familj har det snarast blivit så att jag åker med tjejkompisen och skjuter... ;) Men jakten har vi ihop!
Men vi behöver snarast komma ifrån varandra ibland och speciellt jag behöver komma hemifrån och göra annat för att må bra så vi kanske inte är helt representativa för den här tråden... ;) Vi jobbar ihop och pratar med varandra flera gånger om dagen på telefon om jobb, skjutsningar och vardag. Men vi sitter gärna ner och dricker en kopp te ihop på kvällen innan vi går och lägger oss, vi har även barn så det är en rätt skön stund när båda barnen sover och vi får en chans att prata utan att något barn.
Vi försöker även hitta stunder i vardagen, som att sticka iväg och äta lunch ihop någon gång ibland bara vi två. I normala fall äter jag hemma vid datorn under tiden jag jobbar och maken skrapar i sig en matlåda i kupan vid arbetsplatsen. ;)

Någon kryssning ihop ibland, jag gillar spakryssningar! ;) Och det gör maken också, men det kanske blir någon gång per år.
 

Liknande trådar

Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 908
Senast: Halona
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 018
Senast: Ajda
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 842
Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
7 764
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp