Spooks-tråden!

Jag inleder med denna bilden från 2013. Kavaj (Showjacket), stövlar och schabrak+luva (gamla modellen) är från Spooks :)
07377F7A-74A4-44B5-AAF5-F7A312A6EFE9_zpspesqlhnj.jpg
 
Har en Chalet väst, Mia jacka, Lola jackan, 2st Mara pikeér och en grå lexington fleece samt en oceanblå Pixi. Mycket nöjd med dem. :d
 
Jag är sugen på ett par brallor utav modellen Ricardia men drar mig för att beställa pga utav osäkerhet på storlekarna. Har 36or i det mesta men spooks verkar ju använda sig utav S,M,L osv. Någon som har koll på vad man kan tänkas behöva? Letar mått på deras hemsida men bara hittat för överkroppskläderna..
 
Jag är sugen på ett par brallor utav modellen Ricardia men drar mig för att beställa pga utav osäkerhet på storlekarna. Har 36or i det mesta men spooks verkar ju använda sig utav S,M,L osv. Någon som har koll på vad man kan tänkas behöva? Letar mått på deras hemsida men bara hittat för överkroppskläderna..

Jag brukar ha 36 i byxor och TROR att jag har M i ridbyxorna.
 
Jag är sugen på ett par brallor utav modellen Ricardia men drar mig för att beställa pga utav osäkerhet på storlekarna. Har 36or i det mesta men spooks verkar ju använda sig utav S,M,L osv. Någon som har koll på vad man kan tänkas behöva? Letar mått på deras hemsida men bara hittat för överkroppskläderna..

Jag har ett par Ricarda och dom är helt underbara och sitter som ett smäck. Har stl M och brukar normalt ha stl 38 :)
 
Den här tråden är ju helt värdelös om ni inte skriver ut era storlekar! :p Det upptäckte jag verkligen igår på mässan.

Jag har en älskad väst, Snoopy (gillar inte kragen på Chalet) i strl S. Den är lite stor i midjan o nederkanten. Hade velat prova XS!

Igår köpte jag en Mia, jackversionen av Snoopy fattade jag det som. I XS. Den är pyttelite stor precis i midjan o lite liten om axlarna men annars helt lovley :love: Såg att det finns en Mia II nu när jag kollade hemsidan, den hade finare fickor :p Nåja!

Provade oxå jackversionen av Chalet (återigen, om jag fattade rätt) dvs Cathleen och den var betydligt tajtare! S var för liten, skulle haft M på den gissar jag (fanns inte). Men jag gillar som sagt inte alls den kragen.

Skulle gissa att jag hade älskat en Chalet i M med Snoopykrage!
 
Den här tråden är ju helt värdelös om ni inte skriver ut era storlekar! :p Det upptäckte jag verkligen igår på mässan.

Jag har en älskad väst, Snoopy (gillar inte kragen på Chalet) i strl S. Den är lite stor i midjan o nederkanten. Hade velat prova XS!

Igår köpte jag en Mia, jackversionen av Snoopy fattade jag det som. I XS. Den är pyttelite stor precis i midjan o lite liten om axlarna men annars helt lovley :love: Såg att det finns en Mia II nu när jag kollade hemsidan, den hade finare fickor :p Nåja!

Provade oxå jackversionen av Chalet (återigen, om jag fattade rätt) dvs Cathleen och den var betydligt tajtare! S var för liten, skulle haft M på den gissar jag (fanns inte). Men jag gillar som sagt inte alls den kragen.

Skulle gissa att jag hade älskat en Chalet i M med Snoopykrage!
Tycker storlekarna skiljer sig mkt. I vissa av mina har jag S, någon M och i pikéerna har jag strl L.
 
Visst är du ponnyryttare och ganska nätt? S är nog för stor för dig :)

169 cm och 56-57 kg för tillfället, inte jätteliten med andra ord. :)
Jag är rätt så timglasformad med, så jag behöver något riktigt formsytt. Jag kanske skulle provat en XS? Brukar nästan aldrig ha XS så det tänkte jag inte ens på. :o
 
169 cm och 56-57 kg för tillfället, inte jätteliten med andra ord. :)
Jag är rätt så timglasformad med, så jag behöver något riktigt formsytt. Jag kanske skulle provat en XS? Brukar nästan aldrig ha XS så det tänkte jag inte ens på. :o

Jag är 175 (mest ben) och väger 1-2 kg mer än du och jag har Chalet i både XS och S, S känns för stor utan fleece under.
 
Tycker storlekarna skiljer sig mkt. I vissa av mina har jag S, någon M och i pikéerna har jag strl L.

Precis. Därför skriver man modell och storlek så att de som.vill.beställa kan få lite hjälp tex om man hittar någon rea o vill beställa direkt!

Jag o Mia var på bio idag (haha). Klarade testet bra! Tunn tröja enbart händer liksom aldrig mig, jag hatar minsta luft som kommer in så har typ alltid en kofta, eller väst :p, under jackan. Men det gick prima!
 
169 cm och 56-57 kg för tillfället, inte jätteliten med andra ord. :)
Jag är rätt så timglasformad med, så jag behöver något riktigt formsytt. Jag kanske skulle provat en XS? Brukar nästan aldrig ha XS så det tänkte jag inte ens på. :o

Oavsett vad du tycker så är du nättare och har smalare midja än de flesta av oss andra :p Snoopy får du helt ge upp iaf, enda chansen är nog som @Equilina säger Chalet i XS.

Fråga. Har pikeer både med pärlor och vanliga knappar i halsen. Är det samma modell o storlekar på dem? Tror alla mina är i S, finns de i XS?
 
Hmm. Provade västar igår på Hööks, Snoopy och Chalet. Nu vill jag byta min Snoopy mot en strl mindre :p XS var kalas! I Chalet så var XS bra förutom att kragen liksom bled för trång, kragen var faktiskt helt okej i S (men då var dne lite stor längst ner istället - jag fryser!). Iaf betydligt bättre än som jag minns den när jag provade i Falsterbo för flera år sedan (och ev träffade @Equilina första gången utan att vågade säga hej :D).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
10 181
Senast: Mineur
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
881
Kultur Miraklet i Gullspång finns på svtplay. Ni som har sett den, vad tycker ni? Har ni några teorier? :nailbiting: Vad är er teori om...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 540
Senast: Rosett
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 989
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp