Sprenger bow balance

AliceZeta

Trådstartare
Vilka stigbyglar!

Tidigare har jag haft svårt att hålla skänkeln still (flaxade med benen) stigbygeln har åkt in under foten och jag har inte kunnat trampa ner hälen riktigt.

Nu ligger foten helt rätt i stigbygeln, den ligger som klistrad och jag kan hälla skänkeln stilla i rätt läge och den ger också en lagom mjuk skön svikt.

Helt otroligt att en stigbygel kan göra så stor skillnad, tidigare har jag använt andra ledade stigbyglar men dom går inte att jämföra med sprengers.

Ni som har problem med skänkeln, unna er dessa och köp!
 
Så de är alltså värda att köpa?
Har läst att många tycker de är så himla bra. Är sugen på att köpa men funderar på om en stigbygel verkligen kan hjälpa så mycket som det sägs att dessa gör.
Får lite ont i mina knän och fotleder när jag rider, funderar på om dessa kan hjälpa något mot det!
 
Så de är alltså värda att köpa?
Har läst att många tycker de är så himla bra. Är sugen på att köpa men funderar på om en stigbygel verkligen kan hjälpa så mycket som det sägs att dessa gör.
Får lite ont i mina knän och fotleder när jag rider, funderar på om dessa kan hjälpa något mot det!
Stigbygeln ger en skön svikt och man behöver inte kämpa för att hålla skänken still, den bara är där. Om det hjälper mot dina känslig knän vet jag inte.
Har du ont i fotlederna kan jag rekomedera löparstrumpor. Köp ett par riktigt bra i sportaffären, dom ger bra stöd för fotleden även när man rider. :)
 
har fått samma resultat av vanliga ledade budget stigbyglar som sprengers bb, har dåliga leder och klarar inte av oledade längre, men tycker att bb är lite för böjbara..
 
har fått samma resultat av vanliga ledade budget stigbyglar som sprengers bb, har dåliga leder och klarar inte av oledade längre, men tycker att bb är lite för böjbara..

Ja, det är säkert en smaksak - jag har även budgetmodell, 2 olika och tycker inte dom alls är lika bra som BB =)
 
har fått samma resultat av vanliga ledade budget stigbyglar som sprengers bb, har dåliga leder och klarar inte av oledade längre, men tycker att bb är lite för böjbara..
Ja, det är säkert en smaksak, men jag tyckte inte det va så stor skillnad på mina budget ledade och vanliga.
Med sprenger va skillnaden väldigt stor.
Kanske det beror på att jag har svårt att hålla skänkeln still ,( särskilt i slutet av ridpasset när jag är trött i benen.)
 
Jag har dom, och älskar att rida med dom. men i mitt fall handlar det mest om att mina knän mår mycket, mycket bättre sedan jag bytte till dom.
 

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 840
Senast: jemeni
·
Utrustning Vad skulle ni välja? Har ni något och säga om dom? Har lite knäproblem, men vet inte om BB's stora platta kommer blii klumpig. UMS...
Svar
1
· Visningar
777
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Fundrar på investera i nya stigbyglar. Funderar på Freejump Pro. Rider i dagsläget i mina ledade Sprenger , har även Sprenge bow...
Svar
7
· Visningar
4 892
Senast: WBanna
·
Utrustning Har tittat en del på lite olika stigbyglar. Både Free Jump, Sprenger och lite andra. Men det är en sak som slagit mig: Vissa stigbyglar...
Svar
2
· Visningar
2 463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9
  • Bukekullar 23/24

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp