Sprengers KK-Conrad-Ultra och Dynamic RS bett

Gaia

Trådstartare
Är det någon här som använder Sprengers tredelade KK-Conrad-Ultra bett där mittdelen är vinklad 45 grader? Märks det någon skillnad på hästen mot ett vanligt tredelat? De känns väldigt "mjuka" utan kanter och så, men är det värt pengarna, de är ju ganska dyra?

hs_kk_ultra_200.jpg


Är även nyfiken på Dynamic RS. Någon som vet något om det bettet?

40414_88_3.gif
 
Sv: Sprengers KK-Conrad-Ultra och Dynamic RS bett

Jag har det översta och min häst har inte klagat! Snarare tvärtom.:D
 
Sv: Sprengers KK-Conrad-Ultra och Dynamic RS bett

Också intresserad av hur hästarna går med Sprenger-bett! Har haft vissa funderingar på att kanske skaffa ett till min känsliga madam, men de är så sjukt dyra, så jag vill helst höra så många bra historier som möjligt innan jag vågar punga ut med nära en tusenlapp för ett bett :o
 
Sv: Sprengers KK-Conrad-Ultra och Dynamic RS bett

jag har ett sådant till min 4åring. vet inte om jag inbillar mig men jag tycker att hon känns mycket finare i munnen sen jag bytte från ett vanligt tredelat till detta.:love:

dessutom ligger dom stadigt och bra i munnen! helt klart värt pengarna, och skulle det inte fungera så har dessa bett ett väldigt bra andrahandsvärde!
 
Sv: Sprengers KK-Conrad-Ultra och Dynamic RS bett

Det låter jättebra!

Har beställt ett Dynamic RS nu, så jag hoppas att hästen ska trivas med det. Det verkar ju vara ett "bekvämt" bett. Välformat, inga kanter, lite tyngd i...

Går dessutom att ha till träns både med mässing och stålspännen :D
 
Sv: Sprengers KK-Conrad-Ultra och Dynamic RS bett

Var kan man köpa Dynamic Rs bettet?
 
Sv: Sprengers KK-Conrad-Ultra och Dynamic RS bett

Jag har KK- bettet och min häst är nöjd med det (favoritbettet). Har inte ridit henne på ngt annat tredelat dock så jag har inget att jämföra med.

Enda nackdelen är att det är lite svårare att göra rent än ett rostfritt bett. Foderester och liknande "sätter" sig mer på ngt vis. Och så är de ju rätt dyra men jag hade tur och köpte mitt apbilligt i samband med en konkursutförsäljning.
 
Sv: Sprengers KK-Conrad-Ultra och Dynamic RS bett

Har båda de betten du visade där på bild, min ena tjej går jättebra på det vinklade tredelade, men kom lite för mkt fram i handen med det D-ringade. Det D-ringade gillar dock unghästen, känns som om att det ligger lite stadigare i munnen.

Det är värt pengarna! ;)
 
Sv: Sprengers KK-Conrad-Ultra och Dynamic RS bett

Jag har sprenger KK, och sedan jag köpte det före vintern, känns det som en ny häst! Det är liksom lite tyngre, stabilare, tjockare och inte så "skramligt". Älskar det! Och jag tycker inte det är SÅÅ fel att punga ut lite extra för kvalitetsgrejor som verkligen är viktiga:smirk:
 
Sv: Sprengers KK-Conrad-Ultra och Dynamic RS bett

*KL*

Någon som vet om dom finns i så liten storlek som 10.5 cm :angel:
 
Sv: Sprengers KK-Conrad-Ultra och Dynamic RS bett

Ja de har ett ponnybett-sortiment. Jag har ett ponnybett på 11 cm till min arab (jättebra med halvstorlekar!) och vissa finns ner till strl 10 tror jag.

Däremot att hitta ngn återförsäljare i Sverige som för de storlekarna kan ju vara knepigare förstås...
 
Sv: Sprengers KK-Conrad-Ultra och Dynamic RS bett

Har ett vanligt bett från Sprenger ca 700:- och Kandarstång/bridong ca 2000:- och jag skulle inte byta dem mot allt guld i världen. Både jag och hästen älskar dessa bett!!
 
Sv: Sprengers KK-Conrad-Ultra och Dynamic RS bett

Hittar bara RS i 12,5 och uppåt. Finns det inte i 11,5?
 
Sv: Sprengers KK-Conrad-Ultra och Dynamic RS bett

*kl*
Har ett KK Ultra till min herre,det funkar absolut bäst på honom (förutom Myler bett, men de får man ju inte tävla dressyr på). Han kan inte ha vanliga tredelade då han blir nypt i insidan av mungipan, men KK:et går bra. Absolut värt sina pengar!
 

Liknande trådar

Utrustning Några som testat och märkt skillnad? Är nyfiken. Hade tredelat HS till min förre häst som va väldigt känslig i munnen och tänkte om...
Svar
13
· Visningar
1 191
Senast: Oknytt
·
Utrustning Vilket bett är mildast av kk Conrad ultra och dynamic rs? Båda tredelade! Märker man någon skillnad på dessa? Någon som provat båda...
Svar
6
· Visningar
1 512
Senast: Kenzo2019
·
Dressyr Klurar inte ut detta utifrån snabb koll i bett-bilagan till TR så kollar här. Som oerhört förändringsobenägen har jag ridit på likadant...
Svar
2
· Visningar
1 128
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej Buke :D Tänkte höra om någon här har input att komma med för min kära häst. Ett 8-årigt halvblod som går dressyr, hopp och...
Svar
10
· Visningar
1 811
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp