Spytt kärnor

movi

Trådstartare
Har en dvärgschnauzer som spytt 4 gånger i natt, sista gången kom det upp 2 kärnor i storlek med plommonkärnor men plattare. Ingen aning om det finns fler och vet inte när hon fått dom i sig. Får dom problem att bajsa ut dom om det finns fler? Helt nojjig här på morgonen.
 
Har en dvärgschnauzer som spytt 4 gånger i natt, sista gången kom det upp 2 kärnor i storlek med plommonkärnor men plattare. Ingen aning om det finns fler och vet inte när hon fått dom i sig. Får dom problem att bajsa ut dom om det finns fler? Helt nojjig här på morgonen.

Den storlek av kärnor kan absolut fastna i en DS-tarm. Om hon slutat kräkas och verkar mår bra var det nog allt, men fortsätter hon att kräkas eller verkar dålig skulle jag åkt in med henne.
 
Just nu är hon pigg, vi har varit ute, och jag klämde på bajspåsen, där fanns inget. Får hålla koll. Har googlat lite, och fått det till att det är nog plommonkärnor.
 
Just nu är hon pigg, vi har varit ute, och jag klämde på bajspåsen, där fanns inget. Får hålla koll. Har googlat lite, och fått det till att det är nog plommonkärnor.

Då är det nog ingen fara, tur att dom kom upp!
De där fruktkärnorna är ett jäkla aber eftersom de så ofta slängs i naturen och hundarna gillar den söta smaken från fruktköttet. Om de inte fastnar i tarmen kan de ligga och reta i magsäcken väldigt länge innan dom upptäcks. Om de inte kräks upp förstås.
 
Aprikoskärnor fick jag till svar när jag mailade en handelsträdgård, och att de flesta kärnor är giftiga OM dom tuggas sönder. Men hela så utsöndrar dom inget gift, men kan vara problematiska för en liten hund att bajsa ut. Men hon är pigg och glad, så det var nog bara 2 får vi hoppas. Men koll hålls det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 924
Senast: Hazel
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 378
Senast: Vovve
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 147
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 182
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp