ST Espaniola eller Tönn gel?

vewenn

Trådstartare
Vilken bomlös skulle ni välja och varför?:)

Jag har en tönn gel som jag tycker är jätte mjuk och skön men lite för bred i midjan.
Är Espaniolan smalare även om den är 8 år gammal? Eller är nya Espaniolan smalare?

Någon som vet?
 
Genomgående är bomlösa sadlar hutlöst breda, de är liksom inte skapta för ett kvinnligt bäcken. Jag kan verkligen inte befatta mig med den typen av ryggbeklädnad, för jag sitter verkligen illa i dessa. Så jag tror att det är mer eller mindre, men inte så stora skillnader.
 
Genomgående är bomlösa sadlar hutlöst breda, de är liksom inte skapta för ett kvinnligt bäcken. Jag kan verkligen inte befatta mig med den typen av ryggbeklädnad, för jag sitter verkligen illa i dessa. Så jag tror att det är mer eller mindre, men inte så stora skillnader.
Tack! Väldigt svårt med sadlar.....min häst har haft box vila väldigt länge så min bom sadel ligger inte så bra längre så min tanke var att ha en bomlössadel som kompliment.
 
Vilken bomlös skulle ni välja och varför?:)

Jag har en tönn gel som jag tycker är jätte mjuk och skön men lite för bred i midjan.
Är Espaniolan smalare även om den är 8 år gammal? Eller är nya Espaniolan smalare?

Någon som vet?

Jag vet inte om ovanstående skribent ridit i en espaniola, men det är milsvid skillnad på tönn och espaniolan!! Jag har ägt en espaniola några år(äldre modell) och haft en tönn på prov. Espaniolan är mer uppbyggd så man hamnar högre upp och därmed inte i närheten så bred som med sadlar som tönn/Gboots/TopReiter.
 
Jag vet inte om ovanstående skribent ridit i en espaniola, men det är milsvid skillnad på tönn och espaniolan!! Jag har ägt en espaniola några år(äldre modell) och haft en tönn på prov. Espaniolan är mer uppbyggd så man hamnar högre upp och därmed inte i närheten så bred som med sadlar som tönn/Gboots/TopReiter.
Tack! :)
Jag har inte prövat just espaniolan utan snarlika modeller som Qvantum och amarant div med bom. Blev tipsad att pröva espaniolan när jag beklagade mig lite över att jag tycker att min Tönn gel är lite för bred.
Har dok inte någon i närheten som har en så att jag kan pröva utan jag måste köpa en på öppeköp.....känns lite trist att betala frakt fram och tillbaka om den inte är värd att pröva.
Kvandi varför sålde du din espaniola?
 
Tack! :)
Jag har inte prövat just espaniolan utan snarlika modeller som Qvantum och amarant div med bom. Blev tipsad att pröva espaniolan när jag beklagade mig lite över att jag tycker att min Tönn gel är lite för bred.
Har dok inte någon i närheten som har en så att jag kan pröva utan jag måste köpa en på öppeköp.....känns lite trist att betala frakt fram och tillbaka om den inte är värd att pröva.
Kvandi varför sålde du din espaniola?

Min häst avlivades. Jag älskade espaniolan men det var aldrig samma sak på de andra hästarna. De hade sina sadlar, unghästarna behövde egna bomsadlar o det gjorde ju ont i själen att den hängde där. Eftersom den inte gav samma känsla på de andra så sålde jag den rätt snabbt efter hans död. Pengarna fick bli bidrag till unghästens sadel. Har sålt mycket av hans grejer, de var Hans o det känns så fel att klä på de andra hans saker. Nån knäpp mental grej från min sida...
 
Min häst avlivades. Jag älskade espaniolan men det var aldrig samma sak på de andra hästarna. De hade sina sadlar, unghästarna behövde egna bomsadlar o det gjorde ju ont i själen att den hängde där. Eftersom den inte gav samma känsla på de andra så sålde jag den rätt snabbt efter hans död. Pengarna fick bli bidrag till unghästens sadel. Har sålt mycket av hans grejer, de var Hans o det känns så fel att klä på de andra hans saker. Nån knäpp mental grej från min sida...
:( Förstår det...... Vissa saker spar vi för minnas och vissa vill vi inte se för att det påminner. Tack för dina svar!
 
Håller med tidigare om att espaniolan inte är alls så bred, jag satt jätteskönt i den på en bred fjording! Däremot passade den inte hästen som den var köpt till så den fick åka :). Nu har jag en Ghost, inte heller bred i sitsen.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 111
Senast: LiviaFilippa
·
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
868
Senast: Gulis
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 105
Senast: Acto
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
744
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp