Stå ut med grannar...

Monstermom

Trådstartare
Vad gör man? Det har blivit ett elände att vara ute i min egen trädgård, eftersom jag inte står ut med grannarna. De utnyttjar flitigt sin egen trädgård till grillning, fika, gäster, snack, alltmöjligt man brukar göra ute så här års, och det är såklart inte ett problem. Men sakerna de (högljutt) säger gör mig förtvivlad, rasande, illamående och trött.

Det är judar hit (med deras ekonomiska konspiration mot världens godhet osv), homosexuella dit (med sin äckliga psykiska sjukdom mm), och hat, hat, hat, hat, hat, hat, hat. Det spelar ingen roll vad de pratar om, inom någon minut har de snabbt sett ut något att sprida vidrigheter över. Jag har sagt ifrån, men det gjorde såklart ingen skillnad alls. Jag varken kan eller vill stå och vråla genom staketet åt dem om hur fel de har hela eftermiddagen/kvällen så fort det är någorlunda fint väder, men jag står heller inte ut med att höra på eländet hela. jävla. tiden. :banghead:

De får ju säga vad de vill i sitt eget hem och jag är inte ute efter att dra igång någon grannfejd. Jag måste alltså lära mig stå ut - eller ge upp att vara i min egen trädgård, vilket jag såklart inte vill. Jag är knappast den enda som retar mig på grannarna, även om skälen gissningsvis varierar, så vad har ni andra gjort för att hantera sådant?

:turd:
 
Jag ska bygga ett staket (helt lagligt) mot mina otrevliga grannar :D

De andra grannarna tog ner en hög häck och planterade en låg så de märks mer nu. Å andra sidan är de så trevliga att jag inte har något större problem med det och deras barn är inte så små längre, dvs mindre skrik och stojande.

I ditt fall skulle jag nog kontra med lite klezmer och sätta upp regnbågsflaggan :rofl: Ett gardenparty med några dragqueens kanske?
 
Jag ska bygga ett staket (helt lagligt) mot mina otrevliga grannar :D

De andra grannarna tog ner en hög häck och planterade en låg så de märks mer nu. Å andra sidan är de så trevliga att jag inte har något större problem med det och deras barn är inte så små längre, dvs mindre skrik och stojande.

I ditt fall skulle jag nog kontra med lite klezmer och sätta upp regnbågsflaggan :rofl: Ett gardenparty med några dragqueens kanske?

Vi har både staket och häck mot dem, problemet är ju att de hörs precis lika väl ändå - det är inte synen av dem som gör mig illamående. :cautious:

Gardenparty med dragqueens var ju en tanke, men jag har ingen lust att sprida deras äckel över fler människor. (Inte heller har jag några som sysslar med drag i min bekantskapskrets, tyvärr. :p ) Det är ju inte som att de skäms över sina åsikter så de hade knappast låtit bli att kommentera. Det är vidriga saker de säger...

Men prideflaggan var en tanke, en sån ska jag banne mig sätta upp! Om inte annat är det något färgglatt som kan lyfta humöret för mig i alla fall. :D
 
Sätt på musik som överröstar så hör du dem mindre.

(Helst typ After Dark eller liknande. Höjer de rösten så höjer du musiken :devil: )

Får kanske bli nåt sånt. Vill helst ha det lugnt och skönt utan en massa bakgrundsskrål, men musik är ju helt klart att föredra framför deras äckelprat! Jag har ingen... hahaha, vill säga "bandspelare" men så heter det garanterat inte längre! :D
Nåja, modern musiktingest då, men det kan väl inte kosta många kronor att skaffa?
 
Får kanske bli nåt sånt. Vill helst ha det lugnt och skönt utan en massa bakgrundsskrål, men musik är ju helt klart att föredra framför deras äckelprat! Jag har ingen... hahaha, vill säga "bandspelare" men så heter det garanterat inte längre! :D
Nåja, modern musiktingest då, men det kan väl inte kosta många kronor att skaffa?

Finns högtalare till mobilen :up: annars är det bara att kånka ut datorn och koppla den till högtalarna.
 
Vilken prekär situation!

Jag måste säga att jag faktiskt är helt rådlös. Så vidrigt att behöva få detta hat i sådan närhet och ändå inte kunna göra något åt det. Självklart ska de få ha sina åsikter, i sitt hem, Men att du inte kan komma från deras åsikter, i DITT hem.

Galen situation.
 
Vilken prekär situation!

Jag måste säga att jag faktiskt är helt rådlös. Så vidrigt att behöva få detta hat i sådan närhet och ändå inte kunna göra något åt det. Självklart ska de få ha sina åsikter, i sitt hem, Men att du inte kan komma från deras åsikter, i DITT hem.

Galen situation.

Ja, det känns faktiskt helt hopplöst. Det är ju en del av att bo i ett samhälle, att vi alla delar på utrymmet och måste tolerera varandra, men just det här är... svårt. Familjer som grälar, högljudda fester sent på nätterna, överspillsparkering vid större fester, dålig musiksmak, skällande hundar, skrikande barn, grillos osv, det är saker som hör till. Men det här är ganska nytt (dessa grannar flyttade in efter mig och det här hatpratet började förra sommaren men då var jag bortrest till stor del) och jag känner mig helt handfallen för hur jag ska hantera det.
 
Man får ju inte uppmana till brott, så jag tänker inte säga något om att leja någon som har en sprejburk att skriva "rasister", "homofober", "hets mot folkgrupp" eller "antisemiter" på till exempel gräsmatta, garageuppfart eller fasad. Det vore ju himla dumt, menar jag.
 
Man får ju inte uppmana till brott, så jag tänker inte säga något om att leja någon som har en sprejburk att skriva "rasister", "homofober", "hets mot folkgrupp" eller "antisemiter" på till exempel gräsmatta, garageuppfart eller fasad. Det vore ju himla dumt, menar jag.

Hahaha, tack för skrattet men det är inte riktigt en väg jag vill gå - inte ens om du uppmanat till det. :D

Det skulle kanske lätta lite frustrationer tillfälligt, men bara göra situationen värre i längden misstänker jag.
 
Får kanske bli nåt sånt. Vill helst ha det lugnt och skönt utan en massa bakgrundsskrål, men musik är ju helt klart att föredra framför deras äckelprat! Jag har ingen... hahaha, vill säga "bandspelare" men så heter det garanterat inte längre! :D
Nåja, modern musiktingest då, men det kan väl inte kosta många kronor att skaffa?
Köp en boombox :) har en här hemma, förvisso inte helt gratis men det är sjujäkla bra kräm i högtalarna och de står pall för en hel del volym. Med lite bas på kommer du garanterat inte höra dem. Köpte 2008 tror jag och då gick den väl loss på 2000:- ca.
 
ställ dig och sjung högt och falskt och så jävligt du kan :angel:

(Hade en granne som sjöng förjävla illa och hela tiden - jag flyttade tillslut... "Deee ska va gött å leeeva annars kan de kvettaaaa" :eek: )

Hahaha, hur lång tid tog det innan du flyttade då? :D

Som sagt är jag inte så intresserad av att göra ett krig av det hela, varken rent principiellt (protestera kan jag göra, men trakasserier är jag emot) eller praktiskt (jag vill inte tillbringa mina sköna dagar i trädgården med att sabba grannarnas dag istället). Visst vore det himla skönt att bli av med dem! Men... Nja.
 
Knalla över och räck fram näven och presentera dig som homosexuell jude och säg att du har förstått på deras samtal att dessa ting stör dom. Varför?
Eller bjud in dom till en riktigt färgsprakande regnbågsfest i trädgården med allsköns religioner och sexualiteter.
 
Knalla över och räck fram näven och presentera dig som homosexuell jude och säg att du har förstått på deras samtal att dessa ting stör dom. Varför?
Eller bjud in dom till en riktigt färgsprakande regnbågsfest i trädgården med allsköns religioner och sexualiteter.

Jag har redan pratat med dem om vad jag tycker om deras åsikter, så att låna en identitet som egentligen inte är min bara för att sätta dem på pottan är knappast aktuellt nu ens om jag varit bekväm med det. Jag kan knappast heller täcka in alla grupper de har något ont att säga om...
Jag har heller ärligt talat ingen önskan att ha dem hemma hos mig. Jag är inte så säker på att det skulle gjort någon skillnad, i dagens samhälle kan man knappast skylla sådant här på att man aldrig stött på en viss grupp i verkligheten och därför håller på fördomar man inte riktigt konfronterat. Men även om det fanns en chans att det skulle göra skillnad... Jag vill verkligen inte ha med dem att göra. Psykiskt sjuka, judar, homosexuella, utomeuropeiska invandrare, fattiga, osv, osv... Jag tror inte jag kan nå allt det hatet, och jag vill inte ha ännu det närmare inpå mig. :(
 
En sverigedemokratisk riksdagsledamot flyttade in i kåken några hundra meter från mig i vintras.

Jag mår illa av att se den jävla blomman på deras bilar, har helt lagt om promenadslingorna och är ärligt oroad över att han och hans farliga polare festar på bygatan. De står ju för att såna som jag ska avrättas, straffknullas osv.

Om det hade varit vägg i vägg hade jag på allvar övervägt att flytta. Jag står inte ut med sådant hat.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur kan man få stopp på dessa grannar som ska ställa sig och tjöta så fort man råkar sitta ute när dom passerar? Jag har noll intresse...
2
Svar
24
· Visningar
1 895
Senast: Youmeoh
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
35 982
Senast: Hedinn
·
Övr. Katt Har varit sjuk och inte varit ute i trädgården på tre dagar. Vilket också innebär att jag på tre dagar inte har tagit den dagliga...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 514
Senast: Breaktown
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 297

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp