Stabil sadel.

mimosan

Trådstartare
Jag söker efter en sadel som man "sitter fast" i. En riktigt stabil sadel med djupt säte. Som en westernsadel men inte en westernsadel. Hoppas någon förstår hur jag menar. Jag vill inte fladdra omkring i sadeln utan sitta som gjuten. Efter vad ska jag söka? Tacksam för alla tips!

Jag är en vuxen ryttare med stor rumpa och har en bred häst.
 
Sv: Stabil sadel.

Du skulle nog gilla någon typ av barocksadel, många av dem funkar utmärkt på breda hästar. I en bra barocksadel sitter man djupt, stabilt och lodrätt och det känns tryggt att rida för man får så bra balans. Jag tror att det finns en hel del användbara trådar, titta efter barocksadel eller sadel för akademisk ridkonst.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 921
Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: Jeps
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 073
Senast: poetin
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 721
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp