Bukefalos 28 år!

Ställa ut gråhund.

M

Marre.N

Jag ska ställa ut min gråhundstik på en inofficiell utställning nästa helg. Jag har aldrig ställt ut innan men har gått en ringträning. Det jag undrar över är hur jag ska "styla" min voffsing. Ska man klippa pälsen mellan trampdynorna tex? Gärna många tips.
Jag börjar bli fruktansvärt nervös och vill iallafall att hon är snygg om jag klantar mig totalt!!!
 
Sv: Ställa ut gråhund.

Jag har absolut ingen erfarenhet av hundutställning. Men skulle jag ställt ut min hund så hade jag ringt eller mailat uppfödaren eller en uppfödare som håller på med utställning och fråga hur just den rasen ska vara "stylad". De borde veta! :idea: Blir kanske lite fel om du fluffar och puffar, så ska den rasen bara vara helt basic och inget fluff alls! ;) :D

Lycka till!

/Timsetim
 
Sv: Ställa ut gråhund.

Jag skulle bara borstat den och sett till så att den var ren. Klipp klorna och ta bort smuts ur ögon, öron och nos, gärna skrapa eventuell tandsten.

Gråhundarna stylar man inte så mycket eventuellt om du ska ta mellan tassar och på svansen, men det gör inte sådär mycket för helheltsintrycket, så du kan lika gärna skippa det.

Jag visade min W för 2 veckor sedan med fullt av klisår och irriterade öron och blev ändå bästa unghundstik och närstbästa hund, så det beror helt på hur man visar och hru snygg hunden är.

//E
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 805
Senast: Lhas
·
Övr. Hund Hej! Jag har skrivit två trådar här på Bukefalos tidigare och känner att jag måste få skriva av mig. Ni har varit så hjälpsamma i mitt...
Svar
6
· Visningar
1 824
Senast: Happimess
·
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
1 980
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 546
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp