Stallanläggningar

Caramba

Trådstartare
Jag har funderat lite kring stallanläggningar. En del ställen föredrar att ha färre men större hagar, andra har flera små hagar med få hästar i varje. Jag gissar att det finns olika tankar bakom samt marken där stallen är kan påverka hur det går att ha hästar.

Jag har kollat på ridskolorna i min närhet där jag funderar på att börja rida. Där det verkar skilja sig ett ställe verkar ha alla sina hästar tillsammans i stora hagar och ett annat ställe har de uppdelade i mindre paddockar. Har läst i Ridsport att det finns ridskolor som har lösdrift eller active stable. Vill inte begränsa till bara ridskolor. Men vad tycker ni om olika sätt att ha hästar?
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 410
Senast: Linda_A
·
Anläggning Jag är eventuellt intresserad av att köpa en fastighet där nuvarande ägare har hästar. Hagarna är på totalt 1000 kvm, uppdelat på två...
Svar
19
· Visningar
1 178
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 028
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 863
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Den siarlösa ulvleken
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Kreditkort

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp