Ställbar säng

detordnarsig

Trådstartare
Någon här som har en ställbar säng och vill berätta hur sömnen blir? Jag funderar lite på att köpa en, för att kunna höja benen och sova på rygg. Sover i dagsläget på mage men får ont i nacken.
Fast det kanske inte heller funkar hela natten, att sova i enbart en position. Och jag har svårt att tro att jag skulle orka hålla på och ändra sängen under natten, så planen är att ha en vanlig på andra halvan så att säga för att kunna flytta till plan yta vid behov.

Så hur funkar det för dig? Sover du bra och utan att få ont i din ställbara säng? :)
 
En ställbar säng är inte annorlunda än en vanlig att ligga i när den är plan. Jag älskar min ställbara säng och kan inte tänka mig en vanlig igen. Vi köpte våra just för att jag då var väldigt svårt sjuk med extrema smärtor för att enkelt kunna ändra ställning i sängen utan att behöva palla upp med kuddar eller dylikt.
 
Min säng är ställbar. Budgetvariant från Jysk, så kvaliteten är diskutabel, men den är skön att ligga i och lätt att ställa in som man vill ha den. Jag använder sällan ställfunktionen mer än att höja huvudänden några grader när jag är nästäppt. Sambon använder den som en stol av och till och tycker det är jätteskönt.
Vi letar nu en ny säng (den vi har är som sagt inte av fantastisk kvalitet) och vi är rörande överens om att vår nya säng också ska vara ställbar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 457
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 894
Senast: Badger
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 045
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 994
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp