Stallskor som är bra att gå och att rida i

Har stl 42-43. Vill ha stålhätta och att de ska vara tåliga. Någon som har några tips?
mitt bästa tips är att ha ett par arbets skor med stålhätta i stallet, och ett par ridskor utan stålhätta i ridningen.
har själv så och förstår verkligen inte hur man vågar ha stålhätta nör man rider, tycker att det blir otroligt klumpigt :/. sen så tycker jag att det är så pass stor skillnad på ett par bra ridskor och ett par bra stallskor att de aldrig kan vara samma sko.
har just nu ett par gummistövlar med stålhätta, har dem när jag hämtar hästar i hagen, lastar, promenerar med dem, ryktar osv. ridskorna har jag bara! vid ridning. aldrig annars.
 
Jag använder alltid Mountain horse Easy Rider Classic som stall- och ridsko. Har haft 3 par under 16 år, fantastisk hållbarhet!! Ingen stålhätta dock, men mina tår lever vidare trots att ha blivit trampad x-antal gånger. Har väldiga problem med knän och fötter (smärta pga gamla skador) men känner knappt något även om jag vandrar runt med dem i timmar.
 
Har ett par Jacson, inga problem att varken gå eller rida med. Har haft mina 6 år nu, de är lite skavda över tårna men det är det enda och döljs enkelt med skokräm så ser de som nya ut igen :)
 
Jag har ett par Equipage Toscana med stålhätta. Sjukt sköna, inga problem varken gå eller rida i. Har dock mindre fötter än dig och vet inte hur de blir i stora storlekar. De finns upp till strl 46 dock. De är STORA i storlekarna dock. Jag har 36-37 annars men 35 i mina equipage och får plats med sockar utan problem.
 
Blundstone's!:love:
Slitstarka, har haft mina i uppemot 10 år med daglig användning. Dessutom sköna att både gå och rida i! Jag mer eller mindre lever i mina hemmavid, både med hästarna och på hundpromenader :p
 
Håller med om Blundstone. :) De är väldigt sköna att gå i, jag trodde inte det först för när jag provade skon så kändes det som att den liksom klämde men efter att ha använt dem så är jag frälst. :D
 
Kör också Ariat. Ibland glömmer jag byta skor i stallet och har ridskorna till skolan.. :o
Så snygga och bekväma är de! :love:
Min modell har stålhätta och är vattentäta.
 
Beror på vad du ska ha dem till. Har du ridstövlar till träning och mer seriös ridning så skulle jag köra typ ett par graninge eller liknade rejäl svensk kvalité som håller minst 10 år typ. Ska du rida i dem lite mer så skulle jag köra Ariat (cobalt om du vill ha stålhätta) Bra för knän och bra grepp. Har hört att kvalitén är bra, har bara haft mina en vecka så vet inte själv än. ;)

När jag jobbade i stallet och hade massa att mocka, taggade hästar på morgonen, fixa gödselstacken och liknade var graninge perfekt. De gick att rida ut i också men var väll inte perfekta som ridskor om man ville sitta snyggt och ha en bra skänkel. Klumpiga och för rejäla. Men då hade jag stövlar att byta till så det spelade ingen roll.

Nu har jag beställt nya ridstövlar och de är för fina att använda till vardags. Därför köpte jag ariatskor förra veckan och de har hittills varit perfekta för lätt ridning och bra för mina urusla knän. Eftersom jag bara har en häst att fixa nu förtiden så är det alldeles lagom med en nättare sko.
 
Jag har arbetskängor med stålhätta både i stallet och vid ridning. Den typen av skor är vanligen gjorda för att man ska gå och stå i dem på hårda golv länge. De jag haft så har sulan tålt miljön till skilnnad mot vissa andra skor jag testat där sulan mer eller mindre äts upp av den hårda miljön.
Någon skrev att h*n inte förstod att man vågar rida med stålhätta eftersom det är så klumpigt men jag har aldrig känt det som klumpigt. Skon blir iofs lite bredare så har man smala stigbyglar kan jag tänka mig att det blir obehagligt.
 
Blundstone's!:love:
Slitstarka, har haft mina i uppemot 10 år med daglig användning. Dessutom sköna att både gå och rida i! Jag mer eller mindre lever i mina hemmavid, både med hästarna och på hundpromenader :p

Mina fötter dör av Bluntstone

Ariat alla dagar i veckan! Har olika modeller, allt från traditionella ridskor till ett par som mer påminner om vandrarkängor. De är så sköna och hållbara!

Säger också Ariat. Jag har ett par i gympaskomodell som är lovely.
 

Liknande trådar

Mat Någon som har tips om en bra helglunch runt Borås? Är en söndag och vi åker förbi Borgstena mot Borås längs väg 183 och sen väg 42...
Svar
1
· Visningar
179
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 099
Senast: JohannaB
·
Utrustning Jag står och går mycket om dagarna och har rätt höga krav på mina skor. Hittills har jag varit ok nöjd med mina Ariat med stålhätta men...
Svar
8
· Visningar
644
Senast: MayGrace
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp