Stam på våra dressyrhästar

Vi har
hingst född 2017 SWB e Bernstein - Dalwhinnie - Weltburger
Hingst född 2016 SWB e Total Hope - Blue Hors Romancier - Weltmeyer
Sto född 2015 ASRP e Carlton Hill SWB - Heaton Romeo welsh sek B
Sto född 2014 SWB , Inriden - diplom e Ravell - Weltburger - Bellini
Sto född 2012 SWB - LA e Tuschinski - Blue Hors Romancier - Weltmeyer
Sto född 1999 Welsh - SM Dressyr e Örnäs Attila - Surprise

Sen har jag mammorna till fem av dessa :heart
 
Vi har
hingst född 2017 SWB e Bernstein - Dalwhinnie - Weltburger
Hingst född 2016 SWB e Total Hope - Blue Hors Romancier - Weltmeyer
Sto född 2015 ASRP e Carlton Hill SWB - Heaton Romeo welsh sek B
Sto född 2014 SWB , Inriden - diplom e Ravell - Weltburger - Bellini
Sto född 2012 SWB - LA e Tuschinski - Blue Hors Romancier - Weltmeyer
Sto född 1999 Welsh - SM Dressyr e Örnäs Attila - Surprise

Sen har jag mammorna till fem av dessa :heart

Kul att du har Blue Hors Romancier i dina. Det är pappan till min. :)
 
Glömde ju skriva att min Roland har gått svår hoppning runtom i Europa också, så därav lite svävande på utbildningsområdet! Välriden och kan mkt rörelser, men kanske inte helt tekniskt fulländat:)
 
New forest född 2010. Efter Rodlease Dancing Gold och morfar är Casimirsborgs Avocado. Tävlad upp till (gamla) lätt B2, bemästrar de flesta rörelser ur lätt A hemma.
 
SWB valack -07 e. Dionysos, morfar Trofé.
Utbildad msvC men tävlad LA. Har börjat om utblidningsmässigt för att få ihop honom lite mer. Siktar på LB i höst:up:
 
Sto Dansk trakhener född -14 e.Placido Domingo u. Kantate Dyrhave e.Latimer.
Sto Wielkopolski född -98 e.Nikson u.Omerta e.Olten. Tävlad upp till LA, men nu har vi lagt tävlandet på hyllan och är enbart mullehäst pga pålagringar.

/Lizzie
 
Sto -04 Sack x Amiral x Stanford. :nailbiting: Utb/tävlad MSVA
Sto -03 Rubiquil x El Corona x Cobbler's Thread xx. Utb. MSVA tävlad MSVB
Sto -14 Certus NL x Rubiquil x El Corona. Inriden
Hingst -17 Zappa x Rubiquil x El Corona.
 
Jag har ju ett gäng, vet dock inte om de klassas som dressyrhästar nån av dem i dagsläget men stammen på två av dem är iallafall dressyrbetonad.
Sto -07 e Rosevelt - Don Schufro- Regazzoni
Skogsmulle, numera avelssto på heltid
Avkomman född i år är efter Touchdown (Quaterback - Sack - Judex xx)

De andra två går också i avel inom hopp mot allround. Den lilla efter Last Liberty - Anart är dräktig med Cristallo II, den hoppas jag ska kunna springa lite fint också.
 
Så rolig tråd för alla oss avelsnördar!

Vi föder upp SWB ur stofamilj 36, Bordighera-grenen, och har totalt 8 hästar hemma plus en tillridningshäst.
-Frida (36) ELIT f.-99 e.Tip Top 962 u.Bordighera(36)ELIT ue.Maraton uu.Gerbera uue.Galant - Lansiär - Juan -Barbarossa.
Vår högt älskade guldklimp. Tävlad upp tom MsvA mellan åren i avelsboxen.
-Forsythia (36) f.-03 e.Don Primero u.Frida(36)ELIT ue.Tip Top.
Tävlad upp tom Intermediaire II. 2 veckor ifrån vår Grand Prix-debut innan en traumaskada satte stopp. Nu avelssto på heltid.
-Fjärilsviol (36) f.-11 e.Connaisseur (e.Con Amore (e.Conteur ee.Contender ue.Pik Bube) - Donnerhall) u.Frida(36)ELIT ue.Tip Top.
Tävlar MsvB, kvalat till Falsterbo även i sommar. Startat 1m hoppning, utb 120.
-Fackellilja (36) A-prem f.-06 e.Topaasch (e.Jazz - Zeoliet) u.Forsythia(36) ue.Don Primero.
Traumaskada som föl, enbart avelssto.
-Förgätmigej (36) f.-170501 e.Fürstenball u.Forsythia(36) ue.Don Primero.
-Fagertrav f.-170520 e.Blue Hors Farrell (e.Fürstenball - Dicaprio) u.Fackellilja(36) ue.Topaasch.
-Fjärilsnejlika f.-170604 e.Gammelenggårds Zappa (e.Zonik - Akinos) u.Frida(36)ELIT ue.Tip Top.

-Gullan f.-96 D-ponny. Okänd härstamning. Import, troligen från England. Liknande New Forest.
Gått som ridskoleponny, agerar nanny till fölen/unghästarna.

Tillridningshäst:
-Miss Maya f.-07 e.Zephyr - Master - Caracas.
Utb LB/LA.
 
Senast ändrad:
Så rolig tråd för alla oss avelsnördar!

Vi föder upp SWB ur stofamilj 36, Bordighera-grenen, och har totalt 8 hästar hemma plus en tillridningshäst.
-Frida (36) ELIT f.-99 e.Tip Top 962 u.Bordighera(36)ELIT ue.Maraton uu.Gerbera uue.Galant - Lansiär - Juan -Barbarossa.
Vår högt älskade guldklimp. Tävlad upp tom MsvA mellan åren i avelsboxen.
-Forsythia (36) f.-03 e.Don Primero u.Frida(36)ELIT ue.Tip Top.
Tävlad upp tom Intermediaire II. 2 veckor ifrån vår Grand Prix-debut innan en traumaskada satte stopp. Nu avelssto på heltid.
-Fjärilsviol (36) f.-11 e.Connaisseur (e.Con Amore (e.Conteur ee.Contender ue.Pik Bube) - Donnerhall) u.Frida(36)ELIT ue.Tip Top.
Tävlar MsvB, kvalat till Falsterbo även i sommar. Startat 1m hoppning, utb 120.
-Fackellilja (36) A-prem f.-06 e.Topaasch (e.Jazz - Zeoliet) u.Forsythia(36) ue.Don Primero.
Traumaskada som föl, enbart avelssto.
-Förgätmigej (36) f.-170501 e.Fürstenball u.Forsythia(36) ue.Don Primero.
-Fagertrav f.-170520 e.Blue Hors Farrell (e.Fürstenball - Dicaprio) u.Fackellilja(36) ue.Topaasch.
-Fjärilsnejlika f.-170604 e.Gammelenggårds Zappa (e.Zonik - Akinos) u.Frida(36)ELIT ue.Tip Top.

-Gullan f.-96 D-ponny. Okänd härstamning. Import, troligen från England. Liknande New Forest.
Gått som ridskoleponny, agerar nanny till fölen/unghästarna.

Tillridningshäst:
-Miss Maya f.-07 e.Zephyr - Master - Caracas.
Utb LB/LA.

Ingen Isadora?
 
Vi har nu plötsligt fyra tjejer då båda våra ston fått tillökning i år.
First Impression -05 sto e.Florencio I ue.Pik Labionics (Pik Bube)
Utb. Svår klass dressyr, tävlad Int I
Day by Day -05 sto e.Dr. Doolittle (Donnerhall) ue. Weltmeyer
Utb. Svår klass dressyr, tävlad St George
Just Imagine LZ -17 sto e.Glocks Johnson u.First Impression ue.Florencio I
Finest Day LZ -17 sto e.For Romance I u.Day by Day ue.Dr. Doolittle (Donnerhall)
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 813
Senast: nullo-modo
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 439
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 758
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp