Starta ryttarförening?!HUR

E

Ecs

Hur går man tillväga om man vill starta upp en ryttarförening för tävlande ryttare??

har hört talas om att man måste ha 50 st medlemmar

försökt få fram fakta men kan då inte hitta nått på ridsport.

kanske finns nån här som varit med och starta upp eller vet vilka vägar man skall gå ?

tack på förhand Emma
 
Sv: Starta ryttarförening?!HUR

Du fick länken ovan men tänk på....
En liten förening med få medlemmar har en stor avgift till förbundet o distriktet eftersom de har en fast avgift o sedan per medlem. Det gör att det blir dyrare för små klubbar.
Ska ni tävla för föreningen måste ni anordna tävling. Det innebär en hel den jobb.

Ta reda på så mycket som möjligt innan ni sätter igång. Det kanske är lättare att gå med i en befintlig klubb.

// Linda
 
Sv: Starta ryttarförening?!HUR

Har hört att man får tävla för klubb som ej anordnat tävling om man tävlar lokalt, men inte reg. eller nat. osv. Är det inte så?
 
Sv: Starta ryttarförening?!HUR

Har hört att man får tävla för klubb som ej anordnat tävling om man tävlar lokalt, men inte reg. eller nat. osv. Är det inte så?


Så kanske det är ?
Men det ja ser som intressant är ju att man ska kunna ha ryttare som rider reg,nat osv
Anläggning har vi.

Det är bara dethär ja hört talas om att man måste komma upp i ett vist antal medlemmar för att ens få starta osv....
 
Sv: Starta ryttarförening?!HUR

Har hört att man får tävla för klubb som ej anordnat tävling om man tävlar lokalt, men inte reg. eller nat. osv. Är det inte så?

Det stämmer. Men tävlar man så är man ju snabbt förbi lokal tävling.
// Linda
 
Sv: Starta ryttarförening?!HUR

Enligt länken jag postade tidigare så krävs det 25 medlemmar

Kanon ! det är vi reda upp i ;) det känns ju lite enklare...sen är det ju så när man kommer ut som ny ''förening'' så brukar det komma folk från alla mörka vråar & vilja vara med !

så det kändes gott. har iaf ett 50 tal just idagsläget.
 
Sv: Starta ryttarförening?!HUR

Jag har varit med och startat en förening och det var inte så komplicerat.

För att bilda en klubb så kallar ni till ett "bildandemöte" där ni bestämmer att ni ska bilda en förening, klubbens namn och fastställer stadgar (utgå från "Typstadgar för förening" som finns på SvRFs sida, länk i tidigare inlägg) Ni väljer även en interimstyrelse som sitter fram till första ordinarie årsmöte. Ni ska även protokollföra beslutet att ansöka om medlemskap i SvRF.

Sedan fyller ni i ansökningsblanketten som fanns på länken ovan och skickar in den till erat distrikt, tillsammans med protokollet där det står att ni beslutat att ansöka om medlemskap. Minst 25 medlemmar krävs för att kunna bli medlem i SvRF.
 
Sv: Starta ryttarförening?!HUR

För att ställa ut lokala licenser krävs ingenting förutom att klubben är ansluten till SvRF. För regionala och nationella licenser så måste klubben arrangera (själv eller som medarrangör) minst en tävling per år, lokal eller högre.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 462
Senast: Bulldoozer
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
2 678
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 493
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 088
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp