Statistisk om bukefalos och bukefalisterna

Blueberry

Trådstartare
En gång, för länge sedan, hittade jag statistik som @Gunnar hade satt ihop om forumet. Det låg nog här, skulle jag tro: http://www.bukefalos.com/help/omoss/
Jag har sett att det finns lite liknande statistisk här nu för tiden:
http://www.bukefalos.com/help/banners/

Men det hade varit så himla roligt om det gick att få en liten årsrapport med sammanställningar. Typ vilka forum som är mest besökta, vilka trådar som är de mest lästa i år och hur många registrerade och aktiva användare det finns och lite info som går att gräva fram om dem (typ vanlig demografi). Och ja, jag vet att sånt tar tid – men datan borde ju redan finnas någonstans och ligger bara och väntar på att sammanställas, tänker jag? :D

Finns det en chans att det går att göra?

Jag skulle ju liksom tycka att det var roligt att få reda "ren nonsens", som typ på vilka smileys som ligger på topp 3 över de mest använda, bara en sån sak.

/Statistiknörd
 
Jag skall fundera lite mer på detta om vad som är möjligt att göra. En del siffror kan man redan hitta, exempelvis finns lite forumstatistik på förstasidan. Likaså går det ju att se hur många trådar och inlägg varje enskilt forum har. Med de alldeles nya bättre placerade delningsknapparna får man också lite statistik över antalet delningar.
 
It would make me very, very happy.

Och så kanske det fungerar prima som annonsförsäljningsargument? :)
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 514
Senast: Nahar
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
3 800
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Under de 20 år som sidorna funnits på internet har det funnits en hel del som inte finns kvar längre. Några har jag nämnt tidigare...
Svar
10
· Visningar
2 086
Senast: Red_Chili
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Kanske inte, men ibland har det gått mindre bra. Trots att det var fredagen den trettonde i går var det så att jag idag under stora...
Svar
12
· Visningar
2 415
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp