Kingsland89

Trådstartare
Ska anmäla mig till steg 2 till nästa år för att bli amatörtränare (ska gå 1:a nu i höst och håller på med praktik). Är det någon som gjort det eller vet om provet är svårt för att få ta licens som tränare?
 
Provet är ganska stort och omfattande men under reglementesdelen får du ju använda reglementet. Inte direkt svårt men man behövde plugga. För övrigt en jättekul kurs :) För att få ut licensen måste du ha en häst att sätta i träning.
 
Tack för ditt svar :) Men man måste inte ha en häst direkt i träning utan kan ta ut den vid senare tillfälle om man vill förmodar jag? Det handlar inte om att man måste sätta en häst i träning inom ett år exempelvis för att få den. utan om man nu skulle vilja så kan man ta ut den senare. Bara så inte licensen "brinner inne" efter avslutad kurs ;)
 
Precis, för att få ut licens måste du ha en häst att sätta i träning. Har för mig att man har 5(?) år på sig efter kursen. Kan ju ha ändrats sedan jag gick kurserna;)
 
Åh vad jag är sugen på att gå lite kurser, nu när jag börjat rida lite regelbundet igen (hittade en tjej med massa araber) men tränare känns bra mycket enklare än amatörjockeylicensen :o

Lycka till @Kingsland89 !
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 8.40 var jag på plats. Men tid får bara räknas från klockan 9.... Det kom ut en snubbe genom en dörr, nu blir det film i...
Svar
5
· Visningar
504
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Jag ska ta dos 3 i morgon, sen är det väl 5 år till nästa. :up: Tänkte att jag vill ta sprutan innan våren då alla andra kommer på att...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
1 907
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
655
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
488
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp