Bukefalos 28 år!

Sthlms restauranger

_CorpseBride_

Trådstartare
Jag har börjat äta allt mer ute märker jag. Dock så har jag dålig koll på stan och vill ständigt hitta nya ställen att söka mig till.

Så, vilka är era favoritrestauranger, matställen eller krogar i Sthlm stad? Och varför?

Själv äter jag det mesta och tar därför gärna emot förslag på olika typer av ställen. Det hade dock varit mysigt att hitta något mindre, lite lugnare tillhåll med god mat och mysig stämning som inte är allt för dyrt. :) Så in med era favoriter!
 
Sv: Sthlms restauranger

Om du gillar sushi rekommenderar jag Ropongi på Hantverkargatan 76, Kungsholmen.
Ser inte så mkt ut för världen, MEN sushin är bara för bra! Fräscht, trevlig personal, lite durk kanske, men absolut värt ett besök!!!!

Bredvid ligger en italiensk restaurang Caio Caio, tror jag den heter! Underbar mat, och ja, allt är toppen! Lite mkt folk ibland.
En annan italienare ligger på Bondegatan, Söder, pytteliten, men säkerligen den trevligaste och genuinaste i stan. Piazzorna bakas mitt bland borden, med fantastiska råvaror!
Ligger i top bland mina favvoställen, just med tanke på det genuina och mysigt trånga.

St Clara i Gamla stan om du tycker om öl och svensk husmanskost och schnitzlar. Mörkt, mysigt och härligt gubbigt med mycket trevlig personal!

Vill du ha en lunchrestaurang eller bara ta en fika är taket på Kulturhuset en hit. Trevliga luncher och fantastisk utsikt. Bäst är fiket längst ut på taket, efter scenen.

Mitt nästa restaurangbesök kmr att ske på Calexicos, fd Strand, drivs nu av Debaser på Hornstull strand 4.
Mexikanskt står på menyn och har bara hört gott om stället.
 
Sv: Sthlms restauranger

Mitt nästa restaurangbesök kmr att ske på Calexicos, fd Strand, drivs nu av Debaser på Hornstull strand 4.
Mexikanskt står på menyn och har bara hört gott om stället.
Åh, kul tips! Ska jag lätt gå till med min kille :) Ska testa pizzerian på Bondegatan också!

TS: Rolig tråd! Ska jag lätt följa :)
 
Sv: Sthlms restauranger

Om du kan tänka dig att åka utanför stan så Restaurang Nygammalt i midsommarkransen!

Jättemysig kvarterskrog med extremt god mat! (Och billigt!)
 
Sv: Sthlms restauranger

Är ett fan för Södermanna, vet inte om det bara är veganskt eller om det är vegetariska och veganska men ack vilken underbar mat de har där. Kanske inte direkt det tystaste då det ligger mitt inne i en saluhall typ..
 
Sv: Sthlms restauranger

Ah, kommer inte hinna dit innan midsommar - min kille är inte i stan förrän helgen efter. Så du får gärna uppdatera om du är där innan dess :)
 
Sv: Sthlms restauranger

Åh, på tal om vegetariskt, Hermans trädgårdscafé på Fjällgatan (?) Söder.
Kul buffé, OSLAGBARA utsikt över stan och underbar trädgård med hängmattor att sitta i :)
Inget middagsställe kanske, men brunch, lunch, fika :)
 
Sv: Sthlms restauranger

Kan inte annat än att hålla med. Hermans är Stockholms bästa ställe, sjukt god mat, atmosfären är fantastisk och deras hängmattor/kokonger är underbara att smälta maten i. Och så har vi utsikten som är oslagbar! Rekommenderar varmt till alla er som inte har varit där!
 
Sv: Sthlms restauranger

Angående Hermans, utsikten är helt otrolig och det är förmodligen därför som i princip bara personalen pratar svenska. Jag tyckte maten var under förväntan, hade precis börjat tycka att "vegetariskt är ju ganska gott", men Hermans drog tillbaka det. Jag tycker maten var okej, men inte mer.

Det kostar ca 160 för en buffé om man inte är student, då är det ca 90 kr. Fett värt om man är student, men inte lika om man är "annan".


Jag tycker att Därmed pasta gör jättegod pasta, de finns på folkungagatan 140. Pizzan såg god ut, men har inte smakat den.

Annars finns ju alltid Texas Longhorn med världens godaste hamburgare (:angel:)
 
Sv: Sthlms restauranger

Vad spelar det för roll om folk pratar svenska eller inte?
 
Sv: Sthlms restauranger

Jag gillar Chutney som ligger på Katarina Bangata på Söder, mysigt, god vegetarisk mat och massa god fika!
 
Sv: Sthlms restauranger

Vad kul med så mycket bra, olika tips!:)

Var i tisdags och undersökte Hermans, riktigt mysigt. Var lite tråkigt till en början för att några inte hade plockat undan efter sig= fågelkalas. Men det blev bättre då en servitris kom och plockade undan.:p
Fantastisk utsikt och perfekt när det är fint väder. Var ganska mycket folk när vi var där men ändå lätt att sitta lite avskilt. God buffé också, tycker om vegetariskt! Eftersom jag var på dejt var det gratis för mig dessutom...:angel:

Vill undersöka de italienska restaurangerna lite närmare, tycker om italienskt! Får se om jag kan få med någon av nästkommande dejter på det kanske.:D
 
Sv: Sthlms restauranger

Texas longhorn på Östermalm har jag faktiskt varit på! Tyckte om det. Är inte mycket för a la mcdonalds-burgare, men tycker det kan vara gott på riktiga burger-ställen som detta. Litet var det, men det var mysigt att sitta utanför i fint väder och se på folk. Litet utbud också så man måste ju vara köttsugen. :p Men inte särskilt dyrt har jag för mig.
 

Liknande trådar

Mat Ska snart upp till Stockholm för en jobbgrej och ska bo på hotell Birger Jarl. Är helt lost inom restaurangvärlden i Stockholm så nu...
Svar
10
· Visningar
975
Senast: Mineur
·
R
Hundavel & Ras Försöker hitta en hundras som kan passa mig men hittar alltid något fel. Fel som i att trots att t.ex. rasbeskrivningen låter vettig så...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
14 606
Senast: Raderad medlem 148099
·
Fritid Sambon och jag kommer eventuellt att stanna i Trollhättan en natt i höst och eftersom vi har noll koll på denna stad så behöver vi lite...
Svar
10
· Visningar
756
Senast: Maxilla
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 683
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp