Stilterräng, hur funkar det?

Lady_S

Trådstartare
Jag är lite sugen på att åka på stilterräng i vår och har fattat det som att man kan starta två höjder på samma tävling då.

Men hur funkar det med bangång? Jag vill ju gå varje bana några gånger, framför allt om jag ska rida två olika som jag inte vill blanda ihop. Hur gott om tid har man till det? Får man gå kvällen före som på en vanlig FT?

Jag tänkte att jag skulle fråga arrangören, men sen kom jag på att det ju finns en hel del erfarenhet här. :)

Mvh,
Lady_S
 
Det är gott om tid att gå banan, som en vanlig ft liksom. Dessutom är det banvisning till häst, dock innan start,

Att tänka på när man startar två höjder är att du får inte starta den högre höjden om du blir utesluten i den lägre.
 
Det är gott om tid att gå banan, som en vanlig ft liksom. Dessutom är det banvisning till häst, dock innan start,

Att tänka på när man startar två höjder är att du får inte starta den högre höjden om du blir utesluten i den lägre.
Tack!

Nu dubbelkollade jag datumen och jag kan inte åka på stilfälttävlan ändå. :( Inte den här gången iaf. :idea: Men det är ju ändå bra att veta till en annan gång, tänker jag. :)

/Lady_S
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 309
Senast: zarmino
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 388
Senast: Fiorano
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 155
Senast: MissFideli
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 234

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa billig bil?
  • Den första tråden
  • Att rensa i kalendern

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp