Stjäla hagar?

mars

Trådstartare
En stor arrendegård ägd av kommunen har nyligen hamnat mellan två arrendatorer. Då har en person helt sonika flyttat in med sina hästar i de olika hagarna. Kommunen har sagt nej till detta. Men det struntar personen i. Vad kan personen få för påföljd?
 
En stor arrendegård ägd av kommunen har nyligen hamnat mellan två arrendatorer. Då har en person helt sonika flyttat in med sina hästar i de olika hagarna. Kommunen har sagt nej till detta. Men det struntar personen i. Vad kan personen få för påföljd?
Låter som en hel del info saknas gällande hela läget ?

Kontakta en jurist med detaljerna utifrån läget så får du bättre relevanta svar ?
 
Hade någon flyttat in på min mark utan tillstånd och inte tagit hästarna därifrån genast hade jag rådfrågat polisen hur jag ska gå vidare.

Fast nu är det ju inte så att någon flyttat in på TS mark öht . TS ställer en fråga utifrån ett scenario ingen vet ngt om då inga detaljer ges och troligtvis inte heller kan ges annat än att som TS redovisat två olika arrenden är med i bilden dvs situationen ang tidigare avtal etc för ev hyresgäster under något arrende kan vara en variabel i sammanhanget .

Utifrån det min tidigare reflektion i sammanhanget .
 
Senast ändrad:
Fast nu är det ju inte så att någon flyttat in på TS mark öht . TS ställer en fråga utifrån ett scenario ingen vet ngt om då inga detaljer ges och troligtvis inte heller kan ges annat än att som TS redovisat två olika arrenden är med i bilden dvs situationen ang tidigare avtal etc för ev hyresgäster under något arrende kan vara en variabel i sammanhanget .

Utifrån det min tidigare reflektion i sammanhanget .

Jag vet att ingen har flyttat in på TS mark och har läst TS inlägg, där det står att någon har flyttat in i kommunens hagar, jag ser ingen större skillnad på vems mark någon "dumpar" hästar på och därför skrev jag att jag skulle ha rådfrågat polisen om det vore min mark. Även kommunen borde kunna rådfråga polisen.
 
Jag känner både gamla och blivande arrendatorerna väl. Blivande arrendatorn vill inte ha hästarna där under denna luckan. Då de har både blodmask och fotskabb. Så tyvärr är ju de hagarna förstörda nu. Nya tillträder inte före nyår.
 
Kommunen har meddelat att dom måste flytta ut dom. Men inget händer. Tar bara en ny hage på gården. Trist situation för kommande arrendatorn.
 
Det blir ett föreläggande hos Kronofogden och tar lika lång tid som när Resande Hantverkare slår läger på någons mark.
Typ några veckor.
Sedan så blir det handräckning från Polisen för att evakuera hagarna.
Nya arrendatorn kan kräva skadestånd för att markerna blir smittade och sedan kan Kommunen i sin tur kräva skadestånd från hag-ockupanterna.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 155
Senast: Freazer
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 028
Senast: Smurfoff
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 404
Senast: Linda_A
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 417
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp