Sto som sparkar

Lager

Trådstartare

Nej, jag har inget sto som sparkar, men jag sitter och tittar på tubens körvideos för att lära mig. Den här brittiske körkarlen verkar så himla lugn och trygg, både i hanteringen och när han pratar med hästarna. Håller ni kunniga körmänniskor med honom? Ser det trevligt ut?


Här är lite stressade hästar som han kör och visar hur man kan låta dem tagga ned.
 

Nej, jag har inget sto som sparkar, men jag sitter och tittar på tubens körvideos för att lära mig. Den här brittiske körkarlen verkar så himla lugn och trygg, både i hanteringen och när han pratar med hästarna. Håller ni kunniga körmänniskor med honom? Ser det trevligt ut?


Här är lite stressade hästar som han kör och visar hur man kan låta dem tagga ned.
Jag har sett flera videos med honom och han är så grym och lugn, hur han hanterar hästarna och tränar dom. Har försökt hitta lite inspiration från hans videos när jag var igång lite med min tant. :)
 
Jag gillar honom även om han ibland raljerar lite om hur duktig han är och andra inte. Samtidigt kan jag tycka att han har ju väldigt rätt. Däremot tycker jag personligen inte att alla hästar ska köras på ett enda sorts bett men det är skillnad på den sortens körning och träning för körtävling.

Jag tycker han är lugn och tränar på precis rätt sätt för att få lugna, trevliga hästar. Han viker inte för att träna sådant som faktiskt hästen behöver. T.ex en häst som var paniskt rädd för lamor. Jamen då står man en hel dag utanför en lamahage så får den vänja sig. Sådant man inte har tid med men borde.

Han verkar vara envis utan att vara dum med hästarna också. Jag gillar honom rejält. Sedan gillar jag hans "voice over"-person som också verkar vara hans lärling/medarbetare. Fantastiskt lugnande, trevlig röst.

Alla körhästar borde tränas på detta sätt.
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 049
Senast: Mabuse
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 924
Senast: nullo-modo
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 627
Senast: Pilot
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 640
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp