Stockholm Hundmässa

Jag hade egentligen inte tänkt åka dit, men jag råkade delta i en tävling på facebook med en vän om två endagsbiljetter på valfri dag och den tävlingen vann vi, så på lördag ska vi dit. Jag har bokat hotell och allt. :) Hundarna får stanna hemma då jag inte tycker att de har något på hundmässan att göra om de ändå inte ska meriteras. Det är en smittorisk när så många hundar samlas under ett och samma tak + att vi måste åka i flera timmar innan vi är framme i Stockholm, och även om hundarna är vana vid att resa och skulle ta det hela coolt, så känner jag att de nog har det bättre hemma ändå. Det kommer bli tungt utan en busig liten spets omkring mig under en hel dag. Jag reser normalt sett aldrig utan att ta med någon av hundarna, men de har det nog lika bra hos min mamma (som de avgudar. ;)). Det känns värre för mig än för dem.:heart

Jag ska titta lite på freestylen, agilityn, titta på raserna på rastorget och se på bedömningarna i ringarna. Min vän funderar på att bli förstagångsägare av hund i framtiden så jag ska visa henne olika aktiviteter som man kan göra med hund och också titta på raser som hon är intresserad av. :)
 
Jag ska dit på söndag. Ser fram emot agility, rally och rastorget :) Ska försöka spana lite extra på två raser som jag är lite mer intresserad av inför kommande hundvakt. Men också vara öppen för det oväntade, det kanske finns något som jag inte alls tänkt på :D
 
Ställt klockan på 07, helt okristligt ju. Varför börjar alltid de jag vill se vid 09?
Så var det för mig med och det i kombination med kass ekonomi (student, jul, onödigt långt och obetalt jullov...) gjorde att jag inte åkte dit.

Så jag räknar med att ni som är där delar lite trevlig information och bilder! :D
 
Jag ska dit imorgon med en kompis.
Ska också upp supertidigt då jag ska bada och föna unghunden som eventuellt ska ställas (men inte av mig).
Behöver fylla på med lite tuggben och godis samt köpa någon rolig leksak.
 
Min lille blev svensk juniorvinnare idag egentligen tyckte domaren att den som kom tvåa var av bättre typ (och det var den också) , men pga att den var rädd och därmed bedömd som sämre temperament än min så vann jag istället. Jag fick istället "nice temperament". Helt rätt tycker jag, kul att domaren faktiskt bryr sig om mentaliteten så pass trots att det "bara" är en sällskapsras.
 
Min lille blev svensk juniorvinnare idag egentligen tyckte domaren att den som kom tvåa var av bättre typ (och det var den också) , men pga att den var rädd och därmed bedömd som sämre temperament än min så vann jag istället. Jag fick istället "nice temperament". Helt rätt tycker jag, kul att domaren faktiskt bryr sig om mentaliteten så pass trots att det "bara" är en sällskapsras.
För mig som inte har koll på andra: vad har du för ras? :p
 
Hur mycket kaos var det på mässan? Funderar på att åka in imorgon. :)
Oj jag tyckte inte alls att det var kaos och då var jag där med Ascot. I vissa passager/korridorer blev det lite trångt men inne i A hallen (där vi var typ hela tiden) tycker jag inte att det var trångt eller kaos. Var som sagt inte inne i B hallen där utställningarna var.

Ascot fick smaka godis av massa olika människor så han var hel nöjd. Dock lite trött när vi kom hem så klart :)
 
Min kropp säger ifrån och jag har beslutat mig att lyssna på den för annars vet jag att det straffar sig. Så ingen mässa i år, igen :(. Och ingen träff med uppfödaren. Tredje gången jag planerat att komma dit de är och nu behöver säga nej.
 

Liknande trådar

L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 984
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
957
Senast: Viva
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 625
Senast: ako
·
  • Artikel
Dagbok Jag sitter och kollar var jag kan få tag i växter till min skogsträdgård. Det finns ställen lite här och där. Den stora haken är att man...
Svar
13
· Visningar
858
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp