Stofamilj (40)

Sv: Stofamilj (40)

Jag citerar mig själv från första inlägget i denna tråd:
"Visst är det väl den stofamilj inom halvblodsaveln som har haft överlägset flest hopp/dressyr-hästar?
Jag håller på med ett register över familjen, så om nån minns nån (tävlings)häst...
Ajax vet jag redan om, han kan man inte missa
."

Tyvärr ligger mitt register-arbete helt nere, har inte så mycket tid för hästeriet överhuvudtaget just nu (självvalt i för sig, men tråkigt ändå).
 
Senast ändrad:
Sv: Stofamilj (40)

En fråga! Min kompis ska titta på en häst vars mamma heter Mimosa och ska komma från stofamilj 40! Hon är efter Dragon! Någon som kan hitta några uppgiter om henne?
 
Sv: Stofamilj (40)

Jag hittar ingen Mimosa e Dragon, däremot en e Maraton u Yakimoor e Dragon u Jungfrubär e Jovial

Yakimoor är helsyster till Corrado WL:s mamma Yaki Lee och Jungfrubär är helsyster med Ajax som Ulla Håkanson först vann NM i hoppning på 1968 och därefter OS-brons i lagdressyr 1972.
 
Sv: Stofamilj (40)

Det var precis det jag hittade oxå! Men tack för hjälpen!
 
Sv: Stofamilj (40)

En fråga! Min kompis ska titta på en häst vars mamma heter Mimosa och ska komma från stofamilj 40! Hon är efter Dragon! Någon som kan hitta några uppgiter om henne?
Mimosa står hemma hos Ann Thore´n och är dräktig med Manhattan i år. Ring henne och fråga vet jag!
 
Sv: Stofamilj (40)

Hej,
Kul att läsa om stofamilj 40. Jag är lycklig ägare till 2 avkommor uppfödda av Lena Perman i Östersund: Pinus - 88 e Pajazzo-Jerikoros-Jovial samt Amarant- 2005 e Akribori-Prisa-Pajazzo.

Vi har ytterligare 6 avkommor i stallet: Pommerans, Lingon, Månviol,
Dahlia, Akacia, Morina. Alla mkt trevliga hästar

Mvh
Ankie
 
Sv: Stofamilj (40)

Hejsan!:)
Jag har sett Jerikoros en gång när hon bodde hos JRF (Järfälla Ryttarförening), det var 1980 eller 81 om jag inte minns helt fel.
Hon, Praktnejlika och Lotus (Praktnejlikas son född 1979, han var privathäst hos "min" ridskola Skånsta Ryttare) är orsaken till att jag är intresserad av familjen.
 
Sv: Stofamilj (40)

Hej,

Lena Perman fick många avkommor efter Jerikoros, Prisa -90 e
Pajazzo blev det sista stoet. Rosas sista föl blev Amaryllis.
Prisa har i sin tur fått en hel del föl. Det sista fick hon 2006,
hon heter Senna e Sandrakan. Prisa lever fortfarande och är ridhäst.

Vi har 3 av Prisas avkommor uppstallade på Solna Ridskola som
privarhästar: Dahlia-1999 e D-Day, Akacia -2003 e Akribori och
Amarant -2005 e Akribori. Kom gärna och hälsa på alla fina avkommer
hos oss!

Mvh
Ankie
 
Sv: Stofamilj (40)

Letar efter härstamning på Iris e. Isop och Isops stam dessa var Sixten Pohls hästar, Iris lämnade stofölet Rödklöver (troligen född 73) e.Roteboldt som köptes av Lena Storvik-Perman. Rödklöver hade två avkommor hos Lena, Lappljung -78 och Lappspira -77 båda e.Landru XX
Sedan Tasette och Tallört dessa var e. Torboldt och fanns som unghästar på Släaröd 1988 och helsyskon men kommer inte ihåg om det kanske var Iris avkommor, om hon levde kvar där då. Eller vem som var mamma åt dessa ?
 
Sv: Stofamilj (40)

Isop var fux född 1961 e Idealist u Jungfrulin, Ajaxs helsyster. Hon var e Jovial u Nejlika e Novarro - Effendi.
Iris var u Kastanje 6017 e Drabant u Nina 4161 e Nagel - Nathan.

Läste en intervju med Sixten Pohl där han berättade att han hade svårt att få dräktigt 1963 så därför släppte han ihop unghingsten Isop med stona.
Isop såldes senare till Ulla Håkanson som enligt infon jag fått tävlade honom i lätt hoppning, senare stod han bl a på Vällingby ridskola.
 
Sv: Stofamilj (40)

:laugh:Tack för hjälpen, vet någon även stammen på Rödek e. Roteboldt? Han såldes av Lena Storvik och stod på Vällingby och vilka avkommor han hade , om jag inte minns fel kom även han från Sixten.
Tror att Tallört och Tasette var ca 3-5 år när jag var till Siri på Släaröd på hösten -88 och Tallört väntade på sin gamla mamma när flocken kom hem.
Rödklint dog på våren och Rödplister var det inte. Iris skulle varit 24 år när jag var dit om hon fanns kvar då. Gulltrav minns jag och en äldre New forest
 
Sv: Stofamilj (40)

Isop lämnade även Iberis u Daphne e Drabant u Fatima e Hubertus, som i sin tur fick helbröderna Rhododendron och Thunderboldt, båda e Rote Boldt.
Isops tredje avkomma var en hingst u Daggkåpa e Drabant u Edelweiss, hans fjärde en hingst u Magnolia e Alcasar u Nejlika.

Rödek var u Kastanje, Iris mamma, född hos Lena Storvik.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 981
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 153
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 194
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 866
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp