Stooor häst!!

Sv: Stooor häst!!

Jag känner ingen shire som gör så, men fjordingen är en riktig buse! Det har nog mer att göra med personligheten än rasen, tror jag.
 
Sv: Stooor häst!!

Tja, shiresto 10 år på foder...

Hon busar inte sådär som ni beskriver men ibland far :devil: i henne... vi har ägnat en stor del av hösten åt dikeshoppning till exempel och det var inte på mitt initiativ direkt. Min ambition var att vi skulle gå RAKT fram men hennes uppfattning var att om man hastigt och lustigt kastar sig åt sidan och hoppar över diket (eller vad som nu finns på sidan av vägen) så är det mycket roligare :angel:

Kommer ofta i full galopp när man kommer till hagen etc. så nog finns det fart i henne allt!

Däremot är det ju inte alltid så att hon tycker att vi skall hålla hög fart när jag tycker det - om det nu inte råkar vara på väg hem då, då är hög fart alltid en bra idé enligt henne.


ÅHh en shire!! vad är det för tös du har då? stam? själv har ja bara ägt shire i ca 1 år men har alltid älskat dessa hästar:love:
 
Sv: Stooor häst!!

Har tyvärr ingen som helst aning om stam... hon är en snygging i alla fall! Uppmätt en gång till 1,85 och en gång till 1,82 så någonstans i den storleksordningen.

DSC00472.jpg
 
Sv: Stooor häst!!

Synd att hon har sommarexem, annars hade jag kanske skickat iväg henne till din kille så hade jag fått ett föl istället för att leta efter en egen att köpa... :angel:
 
Sv: Stooor häst!!

Zuperzandra och Verrdogan:
Står ni i ett stall vid hynboholm, vid christer?
 
Sv: Stooor häst!!

hehe, tror jag inte. kände igen hästarna.
har mina i stallen längre ner =)
 
Sv: Stooor häst!!

hehe, tror jag inte. kände igen hästarna.
har mina i stallen längre ner =)

Har du hästarna hos davidsson? Då har ni haft en stor hingst på besök idag :d Zandras har varit på villovägar. Vilken av hästarna är din? känner igen ditt namn från transporten =)

Vi kanske kan ta å rida nån dag? Har aldrig tagit nån tur med nån av er där borta :)
 
Sv: Stooor häst!!

"MIn" 6åriga ardenner kan bocka igen OCH hon vägrar att ligga bakom någon häst..Hon är skiit kul att rida eftersom hon alltid är pigg och gald..har bättre steg och hoppstil en del "lättare" hästar jag har ridit..Ska alltid ligga först..har verkligen vinnar instinkt..
//Therese
 
Sv: Stooor häst!!

Medryttarhästen är 185 i mkh. Han är visserligen ett halvblod av nått slag, men jag räknar in honom som stooor häst ;)

Han brukar bocka/sparka bakut när han blir glad, men också när han blir arg om man kräver för mkt :p Första gången jag red honom ordentligt var han så nonchalant att jag använde spöt ganska flitigt, och då ville han ha av mig :p Men det känns mest som när en finlandsfärja böljer till :D
 
Sv: Stooor häst!!

hehe, den stooooora vita saken är min + skäck ponnyn. Ja haha, det är min transport som brukar stå och gömma i buskarna =)

Det tycker ja absolut att vi ska göra någon dag!
 
Sv: Stooor häst!!

Jag har en jättestooor häst o rider på. Men han är coool! Den förre var 19 år och var som en treåring, lika glad o brallande varje gång! Då är det bra med ett grimskaft runt halsen o hålla sej i. Det är ju inte så roligt att trilla av från den höjden.
 
Sv: Stooor häst!!

Finns de nå fler som har stora busfrön å rider på?
Ja har en frieser hingst på 4år. som åxå börjara busa till sej lite. iaf när han ser hästar han inte träffa tidigare, då blåser han upp sej å visar va han kan :) Men annars är han cool lugn. Är bara dom senaste dagarna nu som han har varit lite het och bockig å skuttig :) Men sänt gillar jag. Ska va farti dom. :angel:
 
Sv: Stooor häst!!

Ardennern på min avatar har ett benbrott på sitt samvete........:angel:
 
försöker få liv i denna tråden .... någon som bor kvar med hästar nära Hynboholm /Hertsöga som vill med ut och rida långturer ? :)
 
Jag är medryttare på en Irish Draught på dryga 23 år som verkar glömma av dom senaste 20 åren när vi är ute i skogen :banghead: Han är extremt väluppfostrad så inga bockningar men bromssträckan är ibland som att köra med sommardäck på vintern. Så som han taggar till inför "hans" galopp-ställen tror man inte en så tung häst kan röra sig. Men vi har extremt kul på våra ridturer och jag är så glad att han har energin kvar :love: Han taggar även till i hoppningen men när dressyr kommer på tal får man verkligen trycka på rätt knappar för att få till det. Och mycket ben :p
 
Sv: Stooor häst!!

Har tyvärr ingen som helst aning om stam... hon är en snygging i alla fall! Uppmätt en gång till 1,85 och en gång till 1,82 så någonstans i den storleksordningen.

DSC00472.jpg


Ser att det är en gammal tråd - men bilden! :rofl:

Älskar det där höga maffiga... :love:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 234
Ridning Söker hjälp från er som är erfarna i piggare hästar! Själv så föredrar jag en lugnare typ där man behöver driva på, och där det överlag...
2
Svar
22
· Visningar
3 090
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag funderar i nuläget (eller ja, till sommaren) på att sälja min nuvarande häst då jag kommit fram till att hon nog inte är min typ av...
Svar
14
· Visningar
2 250
Senast: __sofia__
·
Ridning Hej! Jag måste få all hjälp jag kan få just nu. Jag blev medryttare på en jätte fin 7 åring för snart 3 månader sedan. Problemet är bara...
2
Svar
26
· Visningar
2 679
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp