Stora handtagstråden!

MiniLi

Trådstartare
Vi har precis köpt lägenhet och även om det är långt kvar till inflytt så är jag jättesugen på att börja spåna kring småsaker i inredningen. Typ handtag och knoppar till skåp/lådor/dörrar osv.
Tar gärna inspiration för hängare/krokar i badrum också!

Vad gillar ni för handtag/knoppar och vilken känsla ger dessa stilmässigt? Bilder please! :D
 
Vi har precis köpt lägenhet och även om det är långt kvar till inflytt så är jag jättesugen på att börja spåna kring småsaker i inredningen. Typ handtag och knoppar till skåp/lådor/dörrar osv.
Tar gärna inspiration för hängare/krokar i badrum också!

Vad gillar ni för handtag/knoppar och vilken känsla ger dessa stilmässigt? Bilder please! :D

Jag gillar gammalt stuk eftersom jag bor i ett gammalt hus så jag skulle leta på loppisar och byggnadsvårdsbutiker.

Det beror ju helt på vilken tid den tillhör och hur den eventuellt är renoverad. Jag tycker personligen att man ska hålla sig till tidsenlig design även om man givetvis kan lägga till modernare knorrar :)
 
Jag gillar gammalt stuk eftersom jag bor i ett gammalt hus så jag skulle leta på loppisar och byggnadsvårdsbutiker.

Det beror ju helt på vilken tid den tillhör och hur den eventuellt är renoverad. Jag tycker personligen att man ska hålla sig till tidsenlig design även om man givetvis kan lägga till modernare knorrar :)
I vårt fall har vi köpt en nyproduktion men köpte sent i processen så vi har inte kunnat göra några tillval. Ingår standardgrejer som släta vita köksluckor och typ rostfria handtag. Jag tycker det blir en lite tråkig kombo just när det är vitt, slätt och rostfritt bara. Skulle vilja ha lite mer liv! Jag gillar att kombinera med lite antik känsla!
 
I vårt fall har vi köpt en nyproduktion men köpte sent i processen så vi har inte kunnat göra några tillval. Ingår standardgrejer som släta vita köksluckor och typ rostfria handtag. Jag tycker det blir en lite tråkig kombo just när det är vitt, slätt och rostfritt bara. Skulle vilja ha lite mer liv! Jag gillar att kombinera med lite antik känsla!

Då kan jag verkligen rekommendera att gå nuts på byggnadsvårdsbutiker och kolla loppisar och auktioner. När det gäller handtag men även annan inredning är jag enormt förtjust i smidesjärn, jag planerar att köpa från en smed i Estland som har helt underbara saker.
 
När vi köpte nytt så kollade jag bland annat på funkishandtag som jag ofta tycker passar bra till nybyggt.

doerrhandt_66fa6c581a.jpg



d%C3%B6rrhandtag.jpg
 
Till vita släta luckor tror jag det skulle bli fint med knoppar av antikmässing, finns en uppsjö i alla tänkbara prisklasser. Det är klassiskt och även om mässing varit inne ett tag så kommer nog mässing med antiklook (mörk, inte gul och högblank) aldrig bli ute. Men då ska man ju gilla det med :-)
Annars gillar jag även porslinsknoppar och en lantlig stil men den är svårare att få till i nyproduktion med släta luckor, försvinner nog mot det vita.
 
Till vita släta luckor tror jag det skulle bli fint med knoppar av antikmässing, finns en uppsjö i alla tänkbara prisklasser. Det är klassiskt och även om mässing varit inne ett tag så kommer nog mässing med antiklook (mörk, inte gul och högblank) aldrig bli ute. Men då ska man ju gilla det med :-)
Annars gillar jag även porslinsknoppar och en lantlig stil men den är svårare att få till i nyproduktion med släta luckor, försvinner nog mot det vita.
Antikmässig kan nog vara fint!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 670
Senast: Septicemia
·
Hemmet Jag är med i ett väldigt spännande projekt på jobbet och det bästa stället att vända sig till för att få inspiration är förstås Buke...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: majola
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 304
  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 816
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp