Stora sopsorteringstråden (utbruten från Felköpstråden)

Överbliven mat blir aldrig långlivad här, det är ytterst lite som slängs öht utan det mesta återvinns, min tunna töms en gång i månaden och då finns det oftast max en soppåse där. Vegetabilier går till hönsen, hästarna eller komposten, beroende på vad det är. Animalier, också beroende på vad det är, får katterna och hundarna. En ost hade jag nog hängt ut till fåglarna så här års.

Kläder som är felköpta returneras, går till någon insamling, säljs eller skänks bort till någon jag känner.

Hjälp, vi slänger minst en soppåse om dagen i lägenhet :p
 
De börjar göra det efter att de fått stopp i ledningen på sin tomt, och upptäckt att hetvattenmetorden slutar fungera i samma takt som genomflödet minskar.
Och sedan som lök på laxen fått räkningen från spolbilen.
Har spolat ner det mesta sånt i rören i mina föräldrars villa de senaste 35åren, spolbilen har aldrig varit på vår gata/område i det syftet ;)
I kommunen har problemet snarare varit tvärtom, folk sparar för mkt vatten så det blir problem av den anledningen.
 
Jag skulle ju tycka det vore otroligt pinsamt att erkänna en sån grej. :crazy:

Varför?

Vi är extremt noga med pappersåtervinningen så det vi slänger är mer typ hushållspapper och sånt, jag lagar lunch och middag i stort sett varje dag och vi städar lite varje dag, då blir det så :)

Pedanter som gör allt ifrån grunden är inget är att skämmas över i min värld :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Finns det någonstans i datorn där man kan ändra så att vid radbyte de små bokstäverna fortsätter automatiskt? Inte ändrar till stor...
Svar
6
· Visningar
274
Senast: Rie
·
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
814
Senast: WildWilma
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 934
Senast: LiviaFilippa
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 487

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp