Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu vet jag vad ungarna har för sig på dagis ... :laugh:

Fick just upp uppropet #porrfribarndom i mitt flöde. Porrfri barndom, vadå? Ska det behövas ett upprop för det?

Läser inledningen: Cirka 50% av Sveriges förskolor- och skolor har fortfarande inte installerat porrfilter på sin digitala utrustning samt wi-fi-nätverk. Därmed har alltså ca hälften av Sveriges förskole- och skolbarn fri tillgång till nätporr under skoltid.

Åh! De sitter alltså och porrsurfar helt ogenerat redan i förskolan, utan att någon reagerar?

Alltså visst, det är säkert jättebra med porrfilter i datorer som barn har tillgång till. Men måste man överdriva så dant?
 
Nu vet jag vad ungarna har för sig på dagis ... :laugh:

Fick just upp uppropet #porrfribarndom i mitt flöde. Porrfri barndom, vadå? Ska det behövas ett upprop för det?

Läser inledningen: Cirka 50% av Sveriges förskolor- och skolor har fortfarande inte installerat porrfilter på sin digitala utrustning samt wi-fi-nätverk. Därmed har alltså ca hälften av Sveriges förskole- och skolbarn fri tillgång till nätporr under skoltid.

Åh! De sitter alltså och porrsurfar helt ogenerat redan i förskolan, utan att någon reagerar?

Alltså visst, det är säkert jättebra med porrfilter i datorer som barn har tillgång till. Men måste man överdriva så dant?
Men vänta här nu. Jag kom just på att förskolebarn har fri tillgång till hemsidor som beskriver bombtillverkning. Det här är ju SKANDAL! Jag lämnar det allra mest värdefulla jag har, då förutsätter jag ju att personalen är PROFFSIGA och ANSVARSFULLA. De måste ju ha fokus på BARNEN!!

Någon måste ta fram ett policydokument!
 
Nu vet jag vad ungarna har för sig på dagis ... :laugh:

Fick just upp uppropet #porrfribarndom i mitt flöde. Porrfri barndom, vadå? Ska det behövas ett upprop för det?

Läser inledningen: Cirka 50% av Sveriges förskolor- och skolor har fortfarande inte installerat porrfilter på sin digitala utrustning samt wi-fi-nätverk. Därmed har alltså ca hälften av Sveriges förskole- och skolbarn fri tillgång till nätporr under skoltid.

Åh! De sitter alltså och porrsurfar helt ogenerat redan i förskolan, utan att någon reagerar?

Alltså visst, det är säkert jättebra med porrfilter i datorer som barn har tillgång till. Men måste man överdriva så dant?
Hela den här grejen är så himla bisarr. Har varit på många seminarier och föreläsningar om det här i jobbet och jag är skeptisk alltså.

Dessutom visar studier att porrfiltren ändå inte funkar (plus: de flesta ungar idag har väl smart phones? Inte behöver de porrsurfa på skoldatorerna liksom, är de 11+ eller så så kan de ju testa på sina egna mobiler).
 
Nu vet jag vad ungarna har för sig på dagis ... :laugh:

Fick just upp uppropet #porrfribarndom i mitt flöde. Porrfri barndom, vadå? Ska det behövas ett upprop för det?

Läser inledningen: Cirka 50% av Sveriges förskolor- och skolor har fortfarande inte installerat porrfilter på sin digitala utrustning samt wi-fi-nätverk. Därmed har alltså ca hälften av Sveriges förskole- och skolbarn fri tillgång till nätporr under skoltid.

Åh! De sitter alltså och porrsurfar helt ogenerat redan i förskolan, utan att någon reagerar?

Alltså visst, det är säkert jättebra med porrfilter i datorer som barn har tillgång till. Men måste man överdriva så dant?
Det var bättre förr, då var man som barn i alla fall tvungen att sitta utomhus i någon slags egenbyggd koja och bläddra i regnblöta Fibaktuellt.
 
Men vänta här nu. Jag kom just på att förskolebarn har fri tillgång till hemsidor som beskriver bombtillverkning. Det här är ju SKANDAL! Jag lämnar det allra mest värdefulla jag har, då förutsätter jag ju att personalen är PROFFSIGA och ANSVARSFULLA. De måste ju ha fokus på BARNEN!!

Någon måste ta fram ett policydokument!

Ja, det är det minsta man kan begära!

Hela den här grejen är så himla bisarr. Har varit på många seminarier och föreläsningar om det här i jobbet och jag är skeptisk alltså.

Dessutom visar studier att porrfiltren ändå inte funkar (plus: de flesta ungar idag har väl smart phones? Inte behöver de porrsurfa på skoldatorerna liksom, är de 11+ eller så så kan de ju testa på sina egna mobiler).

Nej, det har du rätt i. Snarare är väl få ungar så dumma att de skulle göra det på skoldatorn.

Det där med upprop om porrfilter känns mest som något som får föräldrar att känna att de AGERAR?
 
Nu vet jag vad ungarna har för sig på dagis ... :laugh:

Fick just upp uppropet #porrfribarndom i mitt flöde. Porrfri barndom, vadå? Ska det behövas ett upprop för det?

Läser inledningen: Cirka 50% av Sveriges förskolor- och skolor har fortfarande inte installerat porrfilter på sin digitala utrustning samt wi-fi-nätverk. Därmed har alltså ca hälften av Sveriges förskole- och skolbarn fri tillgång till nätporr under skoltid.

Åh! De sitter alltså och porrsurfar helt ogenerat redan i förskolan, utan att någon reagerar?

Alltså visst, det är säkert jättebra med porrfilter i datorer som barn har tillgång till. Men måste man överdriva så dant?

Det kan också vara att de vill förhindra att man råkar komma åt sådana sidor? En väns nioåring kom in på en sida av misstag där män utövade tidelag. Nioåringen blev illa berörd men förstod inte vad som hände och gick direkt till en förälder.
 
Det kan också vara att de vill förhindra att man råkar komma åt sådana sidor? En väns nioåring kom in på en sida av misstag där män utövade tidelag. Nioåringen blev illa berörd men förstod inte vad som hände och gick direkt till en förälder.
Jag tror att det ska rätt mycket till för att komma in på porrsidor.

Fast det jag vände mig mot var i huvudsak det där med barn i förskola och skola hade fri tillgång till porr. Det lät som att de satt och porrsurfade hela dagarna.
 
Jag tror att det ska rätt mycket till för att komma in på porrsidor.

Fast det jag vände mig mot var i huvudsak det där med barn i förskola och skola hade fri tillgång till porr. Det lät som att de satt och porrsurfade hela dagarna.

Inte alls. Fel toppdomän kan göra att man hamnar helt tokigt. Jag skulle in på en ridklubbs hemsida för ett antal år sen och knappar in adressen och får upp en sida med analporr. Det enda som skiljde var att jag skrivit .se istället för .org. Annars var de identiska. Så nog är det lätt att hamna galet.

Däremot håller jag helt med dig om att det är tokigt formulerat!
 
Årskalendrar som börjar flera veckor in på året innan och slutar 1-2 veckor in på året efter. Har idag rivit ur några sidor i min nya kalender men det blir fortfarande kvar datum som inte behövs eftersom de sidorna har något användbart på andra sidan. :meh:
Kalendrar ska börja första januari och sluta sista december! :mad:
 
Jag reser mycket i nulaget och retar mig enormt pa folk utan rumslig medvetenhet och hansyn till andra - folk som stannar framfor/i dorrar, hissar, rulltrappor etc, eller de som gar langsamt i grupp och i bredd i liknande miljoer, utan tanke pa att det finns andra manniskor som ocksa vill komma fram!

Igar pa planet sa satt jag vid fonstret, och kvinnan i mittensatet STRACKTE SIG OVER MIG (!!) for att oppna persiennerna nar vi flog! Forst strackte hon sig framfor mig, och sedan forsokte hon na bakom mig ocksa, for att na det andra fonstret, men da fraste jag av henne.
Hur man ens kan komma pa tanken!?!
 
Den trevliga, om än lite speciella (och alkoholiserade), stamkunden som snattar! Min spontana reaktion; "Fy, vad jag är besviken på dig nu." Så han är portad. Försökte komma in för att prata med "hon i kassan", blev utkörd och ringde sedan när vi stängt för att be om ursäkt och höra om han är välkommen i morgon. Min kollega, som är världens snällaste, kunde inte med att säga nej så får väl se om han droppar in. En av hans ursäkter var tydligen; "men alla snattar ju, även de med pengar". Min kollega; "Men det är ingen ursäkt."
 
Jag stör mig på att det tydligen är en hel vetenskap att veta vad man ska ha för kabel när man ska ge sig på att förlänga kabeln till en taklampa :grin: De ställen jag frågat inne i stan har bara tygsladd eller vit plast och jag ska ha gyllenbrun plast, vilket tydligen är omöjligt för dem att ta hem. Blir till att ringa och fråga nån nätbutik som verkar ha sladdar i olika färger o hoppas på tur...
 
Stör mig på denna vidriga mardröm.
Drömmer att jag ligger i min säng kan inte röra mig får kämpa mig loss. Sen funkar ingen lampa o hela lägenheten dom vägrar tändas. Denna gång fick jag näsblood i drömmen med.
Ligger nu i sängen med både tv å läslampan på....
 
Stör mig på att Xerodent tabletter är slut typ överallt, även hos leverantör. :arghh:
De är räddningen för min muntorrhet. Hoppas de kommer in på apoteken snart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 819
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 161
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 591
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp