Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
De snubbar som under dagens cirkelgym stod och glodde in genom fönstren och hånflinade. Men tack för att ni gör det lättare att komma ut och träna då liksom :meh: Turligt nog lättare att hantera under gruppträning. Och nu fick syrran se varför jag vägrar gå till vanliga gymmet, alltid nåt.
Usch. Hade jag varit där så hade jag gått och gett de på moppo. Stå och flina åt folk som gör sitt bästa.
 
De snubbar som under dagens cirkelgym stod och glodde in genom fönstren och hånflinade. Men tack för att ni gör det lättare att komma ut och träna då liksom :meh: Turligt nog lättare att hantera under gruppträning. Och nu fick syrran se varför jag vägrar gå till vanliga gymmet, alltid nåt.
Välkomnen till Tranis pysselhörna: vi dricker kaffe och tillverkar dumstrutar av papier-maché. Dumstrutarna appliceras sedan med hjälp av tvåkomponentslim och humant våld på dumskallar som förtjänar det. Vi delar på materialkostnaden men jag står för kaffet.
 
@Hyacinth s avatar. Mitt sug efter smörgåstårta blir liksom inte mindre när jag ser den bilden :arghh:

Sen stör jag mej på att jag kommer bli själv i stallet några veckor. Stallägarens ponny såldes åkte till nya ägare i söndags. Den gamla hästen tas bort idag. Vi hade så himla kul ihop och nu är det slut. Stallägaren har som plan att vara utan häst ett år cirka, men det är ju jättelänge :cry: ingen som tänker på mej. Jag blir ensam och övergiven :cry: visserligen får jag sällskap om en månad men det blir inte detsamma ju. Känner mej lite sentimental änna. Alltså det ekar på riktigt i stället nu. Visserligen så har vi städat och tömt en box, men ändå. Det känns liksom inte bättre för att det ekar:(
 
Idag stör jag mig på två saker.

Att det inte finns några skogsområden eller ens intressanta ridvägar i närheten av stallet jag står i nu. :( Där det mesta annat är bra. Det gör att jag just nu rider alldeles för litet för både hästens och mitt eget bästa.

Och på det löjligt höga andrahandspriset på Sonos högtalare. Modellen jag tänkt skaffa några stycken av, Play:1, kostar 1890 kr ny och gängse begagnatpris på Blocket är 1800... :banghead:
 
De snubbar som under dagens cirkelgym stod och glodde in genom fönstren och hånflinade. Men tack för att ni gör det lättare att komma ut och träna då liksom :meh: Turligt nog lättare att hantera under gruppträning. Och nu fick syrran se varför jag vägrar gå till vanliga gymmet, alltid nåt.

Jag kan komma till Bolanche och slå någon på käften. Vilka vidriga as :rage: :rage:
 
På det spåret så beklagade jag mig lite kring idioter på gym igår och fick till svar att jag minsann skulle "visa de" när jag blir smal. Alltså, nej, säg för fan aldrig sånt, tänk det inte ens, det är så jävla dumt så det finns inte. Jag ska inte utsätta mig själv eller utsättas av någon annan för smalhets, min kropp är inte till för att visa nån nånting, jag tränar inte för att visa nån nånting, jag gör inte en gastric bypass för att visa nån nånting, och jag ska absolut inte under några omständigheter behöva bli smal för att respekteras som människa. Hela tankesättet är fel och skadligt på så många vis och att folk faktiskt tänker så och säger så istället för att bara konstatera att en del är dumma i huvudet, det stör mig.
 
På det spåret så beklagade jag mig lite kring idioter på gym igår och fick till svar att jag minsann skulle "visa de" när jag blir smal. Alltså, nej, säg för fan aldrig sånt, tänk det inte ens, det är så jävla dumt så det finns inte. Jag ska inte utsätta mig själv eller utsättas av någon annan för smalhets, min kropp är inte till för att visa nån nånting, jag tränar inte för att visa nån nånting, jag gör inte en gastric bypass för att visa nån nånting, och jag ska absolut inte under några omständigheter behöva bli smal för att respekteras som människa. Hela tankesättet är fel och skadligt på så många vis och att folk faktiskt tänker så och säger så istället för att bara konstatera att en del är dumma i huvudet, det stör mig.
Ja det var väl en ovanligt dum kommentar! Du är inte skyldig att visa någon något som helst. Och framför inte om de är idioter.
 
Ja det var väl en ovanligt dum kommentar! Du är inte skyldig att visa någon något som helst. Och framför inte om de är idioter.
Men eller hur! Så dumt på så många plan och det suger att det ändå verkar väldigt vanligt. Nu var det inte värre än att jag kunde säga ifrån direkt iom att jag inte köper den där skiten längre, men jag vet ju alltför väl vilken skada det där gör hos folk liksom :cautious:

Det vet jag men stan går ju under samma namn ;):D
Det hade jag faktiskt ingen aning om :o:rofl:
 
Men eller hur! Så dumt på så många plan och det suger att det ändå verkar väldigt vanligt. Nu var det inte värre än att jag kunde säga ifrån direkt iom att jag inte köper den där skiten längre, men jag vet ju alltför väl vilken skada det där gör hos folk liksom :cautious:


Det hade jag faktiskt ingen aning om :o:rofl:
Så himla starkt att du orkar säga ifrån! Det lär sig ju korkskallarna något av.
 
Men eller hur! Så dumt på så många plan och det suger att det ändå verkar väldigt vanligt. Nu var det inte värre än att jag kunde säga ifrån direkt iom att jag inte köper den där skiten längre, men jag vet ju alltför väl vilken skada det där gör hos folk liksom :cautious:


Det hade jag faktiskt ingen aning om :o:rofl:

Det är väl bara hos oss utsocknes :laugh:
 
Just nu stör jag nig på systemet, tycker vi kan skippa ett steg.
Min vitaligo har skjutit i höjden å sprider ut sig väldigt fort på sistone. Så nu har hag varit till sköterskan som skickar mig vidare till läkare (fick tid om en månad) som med 99% säkerhet kommer remittera mig vidare till hud....
 
:meh:
 

Bifogade filer

  • B04A310B-FA87-47BF-89AD-7637B37025B7.jpeg
    B04A310B-FA87-47BF-89AD-7637B37025B7.jpeg
    241,5 KB · Visningar: 52
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 148
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 336
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 721
Senast: Mkb
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
4 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp