Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig faktiskt på min syrra. Nu har hon varit här sen i fredags lunch. Jag har lagat mat varenda dag både till lunch och middag och står just nu och fixar lunch.
När jag är hos henne så erbjuder jag mig alltid utan undantag att hjälpa henne med middagen men nu? Hon har suttit i soffan och SPELAR SPEL på sin mobil varenda gång :banghead:
Skulle givetvis kunna fråga om hjälp men jag känner att hon borde fråga om jag vill ha hjälp, inte tvärtom. Är det inte allmänt hyfs att så bara ställa frågan :confused:
Jag känner mig som en butler med 4 istället för 3 barn...
Ikväll blir det makaroner och falukorv :meh:
Jisses :banghead: Är det systern som ska ha barn?
 
Stör mig faktiskt på min syrra. Nu har hon varit här sen i fredags lunch. Jag har lagat mat varenda dag både till lunch och middag och står just nu och fixar lunch.
När jag är hos henne så erbjuder jag mig alltid utan undantag att hjälpa henne med middagen men nu? Hon har suttit i soffan och SPELAR SPEL på sin mobil varenda gång :banghead:
Skulle givetvis kunna fråga om hjälp men jag känner att hon borde fråga om jag vill ha hjälp, inte tvärtom. Är det inte allmänt hyfs att så bara ställa frågan :confused:
Jag känner mig som en butler med 4 istället för 3 barn...
Ikväll blir det makaroner och falukorv :meh:
Varför säger du inte bara åt henne? "Här, fixa det här och sen kan du du göra det här:" :idea:
 
Varför säger du inte bara åt henne? "Här, fixa det här och sen kan du du göra det här:" :idea:

Önskar jag kunde men det händer liksom inget. Hon sitter fortfarande med mobilen och leker. Sen 9 i morse. Hon brukar bara stanna några dagar så jag håller husfriden och min man lugnar mig emellanåt :p
Han har samma frustration gentemot henne men är en filbunke själv så jag kan gnälla hos honom så rinner det värsta av. Han försöker också få igång henne men det är svårt.
 
Önskar jag kunde men det händer liksom inget. Hon sitter fortfarande med mobilen och leker. Sen 9 i morse. Hon brukar bara stanna några dagar så jag håller husfriden och min man lugnar mig emellanåt :p
Han har samma frustration gentemot henne men är en filbunke själv så jag kan gnälla hos honom så rinner det värsta av. Han försöker också få igång henne men det är svårt.
Sluta bjud hem henne.
 
Önskar jag kunde men det händer liksom inget. Hon sitter fortfarande med mobilen och leker. Sen 9 i morse. Hon brukar bara stanna några dagar så jag håller husfriden och min man lugnar mig emellanåt :p
Han har samma frustration gentemot henne men är en filbunke själv så jag kan gnälla hos honom så rinner det värsta av. Han försöker också få igång henne men det är svårt.
Säg inget när maten är klar utan sätt er och ät och plocka bort den sen så ser du om hon märker något. :D :idea:
 
Önskar jag kunde men det händer liksom inget. Hon sitter fortfarande med mobilen och leker. Sen 9 i morse. Hon brukar bara stanna några dagar så jag håller husfriden och min man lugnar mig emellanåt :p
Han har samma frustration gentemot henne men är en filbunke själv så jag kan gnälla hos honom så rinner det värsta av. Han försöker också få igång henne men det är svårt.

Kan hon ta barnen eller liknande?
Annars hade jag bett om hjälp med disken. ”Jsg måste hjälpa xx lite, kan du ta disken så länge?”.
 
Tänk om det hade funnits något sådant men tyvärr :meh:
Nåja, nu äntligen har jag slitit klart och själv fått i mig lunch.
Min make hade gärna hjäpt till men han och svärfar försöker få avloppet att fungera igen. Det har gått bakvägen i källatoan :crazy:
Så nu stör jag mig på det med. Får dom inte fixat det själva måste vi ringa slamsugningstjänst - på en söndag :arghh:
Är hon en allätare :crazy:
Hoppas ni får avloppet fixat.
 
Svarar alla som kommenterat: Min anhöriga som sade det är inte alltid helt frisk i skallen eller vad man ska säga. Min gissning är att hen kanske träffat någon med det namnet någon gång som hen tyckt illa om och så har det färgat av sig. Men jag vet inte, försöker sluta analysera hen för man blir aldrig riktigt klok. :meh:
 
Säg inget när maten är klar utan sätt er och ät och plocka bort den sen så ser du om hon märker något. :D :idea:

Hon är den första att märka när maten är klar. Hon har lite matproblematik.

Kan hon ta barnen eller liknande?
Annars hade jag bett om hjälp med disken. ”Jsg måste hjälpa xx lite, kan du ta disken så länge?”.

Ett av dom större sitter med henne och spelar. Jag försökte hinta om disken innan när hon gick ut i köket innan och sa oj vad disk varav jag svarar att vi har diskmaskin men den är full just nu då jag och maken startade en igår kväll. Då så hon jaha och gick - jag stod för fullt och fixade lunchen med händerna fulla.
Jag är nog medberoende här och tar allt i tysthet istället för att säga till.

Är hon en allätare :crazy:
Hoppas ni får avloppet fixat.

Hon lider av extrem stress/tröst/bingeeating eller liknande. Väger 130/140+.
Hon kan inte stoppa sig själv och jag försöker säga att det finns andra alternativ än det hon stoppar i sig. Det är liksom så jag får ångest att hon kommer dö i en hjärtattack ibland av övervikten.
I fredags när hon kom så började hon med att köpa godis och 4 bakelser. Sen igår så köpte hon 4 nya för hon "behövde" dom till söndag. Lösgodis följde med också och mellanbarnet ville följa med och handla men jag sa nej. Då säger syrran att hon kan köpa godis åt henne med men hon fick nej där av mig med. Barnen fick i fredags och hade kvar tills igår som var okej att ta slut på till filmen vi kollade på. Det behövs inte mer. Men det är liksom normaltillstånd för henne att alltid äta sötsaker. Jag blir ledsen av hennes situation men finns ju inget jag kan göra.
Slamsugning kom rätt nyligen så snart är det fixat :)

Herregud... Kanske dags att träffa systern någon annanstans än hemma hos dig?

Jag är rädd att hon är likadan hemma hos sig. Väldigt passiv. Vi träffas inte så ofta (bor 55 mil från varandra) så jag gnäller i smyg och står ut när vi ses. Det blir typ 2 helger om året. En hos oss och en hos henne. Sen jag började prata med mamma igen för ett år sen så bor vi hos henne när vi hälsar på (dom bor grannar) eller på ett hotell i närheten. Det är oftast lugnast.
 
Hinta inte, säg rakt ut vad du behöver hjälp med. Om du vet att hon inte är särskilt benägen att hjälpa till kommer ingenting bli bättre av att du hintar, hon inte fattar, du blir sur. Säg rakt ut istället!

Jag vet. Måste bättra mig där. Jag har en stark konflikträdsla.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 463
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 953
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
3 380
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 460
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp