Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns ju test som ska kunna funka en vecka innan mens (om man nu har regelbunden osv).

Känner väl lite att mycket kan hända genom hela graviditeten. Jag går åt andra hållet där och stör mig på folk som köper barnvagn, stickar små koftor och bestämmer namn halvvägs genom graviditeten. Och på folk som säger grattis när någon berättar om som graviditet! Jag säger alltid typ "vad roligt, hoppas allt går bra!".
Jo, det har du ju rätt i. Jag är nog bara van vid att folk väntar till efter vecka 12 när riskerna för missfall väl minskar rätt markant, men alla får ju såklart göra på det sätt som passar dem! :)
 
Just nu stör jag mig på glassbilen som kör sin melodi, halv nio på kvällen. Jag blir då rakt inte så sugen på glass när det är massa snö ute. Tycker det kändes bättre när de körde mest på sommaren.
 
Just nu stör jag mig på glassbilen som kör sin melodi, halv nio på kvällen. Jag blir då rakt inte så sugen på glass när det är massa snö ute. Tycker det kändes bättre när de körde mest på sommaren.
Oj vad märkligt! Jag minns det som en väldigt somrig grej, men de kör såhär års också alltså?
 
Oj vad märkligt! Jag minns det som en väldigt somrig grej, men de kör såhär års också alltså?
Tydligen, jag kommer också ihåg det där somriga. De har varit här mitt i vintern, känns inte sådär lockande att gå ut när det är mörkt och kallt, men det måste ju finnas en marknad här annars borde de inte köra...
 
Stör mig fortfarande på en kund jag hade i kassan häromdagen.
Hen hade lagt alla grönsaker i en och samma påse, så jag tömde försiktigt ut påsen vid vågen. Då grabbade hen tag i en paprika och sa: "Jag vill inte att paprikan ligger på kassabandet! De andra sakerna är okej för de ska ändå skalas sen." och lade den direkt på vågen.
Vad jag sa: "ok"
Vad jag ville säga: "Tror du att du är den första personen som tagit i paprikan? Hur många personer tror du har haft kroppslig kontakt med den här paprikan sedan den lämnade sin paprikaplanta i Spanien? Kanske var en annan kund på toa innan och tog i just den här paprikan efteråt, utan att ha tvättat händerna. Fan, du vet ju inte ens om jag här i kassan har tvättat mina händer på hela dagen. Ta och kamma dig! :mad:"
 
Stör mig fortfarande på en kund jag hade i kassan häromdagen.
Hen hade lagt alla grönsaker i en och samma påse, så jag tömde försiktigt ut påsen vid vågen. Då grabbade hen tag i en paprika och sa: "Jag vill inte att paprikan ligger på kassabandet! De andra sakerna är okej för de ska ändå skalas sen." och lade den direkt på vågen.
Vad jag sa: "ok"
Vad jag ville säga: "Tror du att du är den första personen som tagit i paprikan? Hur många personer tror du har haft kroppslig kontakt med den här paprikan sedan den lämnade sin paprikaplanta i Spanien? Kanske var en annan kund på toa innan och tog i just den här paprikan efteråt, utan att ha tvättat händerna. Fan, du vet ju inte ens om jag här i kassan har tvättat mina händer på hela dagen. Ta och kamma dig! :mad:"
Men alltså, alla grönsaker i samma påse?? O_oO_oO_o
 
Jag stör mig på att mina ögon svider och kliar samtidigt känns näsan svullen och torr efter jag var ute idag och sen hållit i sig hela dagen och kvällen. :meh:
 
Jag önskar att jag kunde säga att det var en engångsföreteelse...
Än värre är dock de som bara ställer korgen med varor på bandet och sen förväntar sig att jag skall plocka ur den. Brukar numera bara luta mig tillbaka och vänta tills kunderna bakom börjar klaga. :devil:

Precis så gjorde en kund dag. Ställde korgen på disken och väntade på att jag skulle tömma den. Glöm det tänkte jag och sa år honom att plocka ut korgen själv :grin:
 
Stör mig på att kundtjänst lämnat ut mitt nummer till en kund. Inte okej! Nu är han visserligen trevlig, inte besvärlig och ringer sällan. Men det är principen, kunder ska inte ha mitt nummer. Vill de ha jobb gjorda ringer de kundtjänst. Punkt slut.
 
För att det känns mer rimligt att vänta med gratulationer till ungen är ute och levandes.

Oj. Man gratulerar väl till graviditeten, inte (då) till att personen har fått ett välmående barn?

Så om någon berättar att de ska gifta sig så gratulerar du inte, det kan ju hända att de gör slut innan bröllopsdagen?

Med samma resonemang är det ju dumt att gratulera till barnet när det fötts. Det finns ju risk att det inte överlever 18-årsdagen...
 
Tillbaka på temat kunder. Vi fick en jätte rusch idag medan jag var helt ensam i butiken. Samtidigt som jag har fullt upp i kassan med kö frågar en kund efter en vara. Jag säger att vi har den och om han ställer sig i kön så ska jag visa honom när det är hans tur. (eftersom bara en kassa var öppen hade det inte gått snabbare om jag lämnat kassan för att visa honom snarare tvärt om).
Det gubben gör är att stå kvar och blänga på mig och börja frusta och pusta! Jag försöker le och återigen be honom ställa sig i kön vilket inte sker utan han står kvar där. Tillslut fick jag ursäkta mig för kön och gå och hjälpa honom...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
202
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 871
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 177
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 601
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp