Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså :confused::confused::confused:

Satt på en nästan helt tom buss, I princip alla säten är lediga. En kvinna går på med ett litet barn. Efter en stund kommer kvinnan fram till var jag sitter, sätter barnet på platsen bredvid mig och går iväg och sätter sig någon helt annanstans??? Så där sitter jag bredvid en okänd 3-4 åring och undrar vad tusan som hände :confused::confused:
Alltså jag skulle tvärdö. Alternativ springa iväg eller skrika för blotta livet :D
 
Hundarna i stallet. Alternativt ägarna till sagda hundar.

Det är nån grej att alla ska ha rätt att ha med sig sina hundar till stallet, och släppa dem lösa där. Det funkar med vissa hundar, men inte alla. Dessutom handlar det, i värsta fall, om 10 st hundar som är i stallet samtidigt.

Tex är det nu vissa regler kring att man inte får ha vissa fodermedel då "min hund blir så dålig i magen när den äter det".

Flera gånger i veckan äter hund(ar) ur de färdiga kraftfoderbyttorna. Och inget görs för att korriegera hundarna, eller mängden kraftfoder.

En hund jagar ibland hästarna i hagen. Kul. Verkligen.

Minst två andra har tagit höns.

Ytterligare en har minst en katt på sitt samvete.

Ytterligare en annan brukar försvinna ut på 70 vägen.

Men att ha hunden lös i stallet är ju typ en mänsligt rättighet. :mad:
 
Har precis smällt i mig en handfull jordnötsringar och shit vad det kliar och river i halsen nu. Har aldrig varit allergisk mot något, inte jordnötter heller. Vettefan om det är ett sammanträffande eller inte...
 
Att den här får så mycket plats i media. Här på aftonbladets sida.
SvD var jag tvungen att sluta gilla på Facebook eftersom de postade så mycket ”nyheter” om objektet. :meh:

AC4C8267-2479-4BD7-A4C6-B372354916D3.png
 
I Sthlm ja men det finns väl viktigare Sthlmsnyheter än ”den där”.
Säkerligen men skulle gissa att det handlar om att den visar artiklar som har störst chans att generera ett klick och då baserat på andra användare och områden på något sätt. Det är nog tyvärr så att det genererar väldigt mycket klick och därför visas det :)
 
När man försöker vara lite schysst och serviceminded och erbjuder någon välja tid för mötet "jag kan hela fredagen" så vill dom komma 08.30.
08.30?! Vem vill gå på ett möte då om man inte måste?

Jag måste nog räcka upp handen :angel:
Det är ju himla praktiskt att ha fasta tider på morgonen så att resten av dagen är öppen för egen planering :D
(Jag har utsättningsmöte 8.20 på vardagarna och då har jag en hel del uppgifter som måste vara sammanställda till dess :) )
 
Att den här får så mycket plats i media. Här på aftonbladets sida.
SvD var jag tvungen att sluta gilla på Facebook eftersom de postade så mycket ”nyheter” om objektet. :meh:

Visa bifogad fil 13508

Nu vet jag varför du fick upp den listan. Titta vilken artikel jag hade uppe för att få fram listan.;) Antingen hade du en artikel om kuken uppe, eller något annat från Kungsholmen. Det står ju Läs också ovanför listan, läser du en artikel om något får du tips från annat om samma sak.
 

Bifogade filer

  • B3499991-B71B-4C62-A375-A8C051400731.jpeg
    B3499991-B71B-4C62-A375-A8C051400731.jpeg
    254,3 KB · Visningar: 103
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 189
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 348
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 732
Senast: Mkb
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
4 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp