Störiga saker vi stör oss på - del 9

Stör mig på att sambon väckte mig när han kom hem från jobbet, nu sover han och jag är klarvaken :meh: Gissa vem som ska upp tidigt i morgon och vem som har sovmorgon :cautious:
Dessutom snarkar han..
 
Senast ändrad:
Haha, visst har vi endel finlandismer, men brunst är nog det vi talar om här också (plus lokala dialektala ord förstås), så löpbeteende är nog bara en kass, okunnig översättning :D:rofl:
Hahaha.
Måste fråga - heter det munstege på finlandssvenska också eller "munöppnare" som de översatt det till?
 
@tanten
Jag har nog bara hört munstege på svenska. Munöppnare verkar vara en direktöversättning från vad det heter på finska, så översättaren har nog inte haft speciellt bra koll på terminologin :D
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
17 18 19
Svar
360
· Visningar
14 945
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 373
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 348
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 069
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp