Störiga saker vi stör oss på - del 9

Stör mig just nu på att solen gömde sig bakom ett moln. Jag som försöker bättra på brännan i omgångar, så jag inte blir röd. I-landsproblem de luxe. :p
 
Mannen som ropade ”Äckliga jävla mongo, vad fan är det för fel på dig? Hallå, jag pratar med dig!!” efter mig. Anledningen? Jag hörde inte att han var bakom mig så jag höll inte upp dörren.
 
Att sonen redan har haft sönder sina nya shorts, som han fick i morse. Han motiverade det med att det var roligt att ha sönder kläder O_o:meh::cautious:
 
Både jag och syster är lediga på torsdag och skulle kunna spendera dagen på stranden. Meeen givetvis har jag core på eftermiddagen... Så jävla dum tid :arghh: Jag skulle kunna skippa den och ta ett fyspass på morgonen istället och därefter dra raka vägen ut till sjön så jag ändå inte missar att träna, men jag vill ju gå på core! :down:
 
Ja! Jag vill också tillägga: folk som inte har något pop-filter på mikrofonen så att den blir jättestörd när vissa ord uttalas. Det finns bra poddar jag inte kan lyssna på för att jag inte står ut med knastret som uppstår. :cautious::(
Jag vet inte ens vad det är men jag håller säkert med! :D
 
.. att mitt högerben inte bär mig. Ramlade nyss igen, naturligtvis på samma sida som jag rasade ihop på häromdan och spräckte några revben. Undvik att bli gammal, det är ingen positiv upplevelse.
 
Du kan ju sitta ute och tentaplugga! Jag är supernöjd, för jag har väldigt mycket läsning på jobbet just nu. Det görs bäst i en solstol i trädgården under syrénerna samtidigt som jag låtsas att jag har semester.

Önskar att det funkade för mig! Men använder datorn när jag pluggar, så det blir svårt att läsa på den i ljuset. Dessutom blir jag varm/svettig och ofokuserad. För det tredje har jag glasögon när jag pluggar (= kan inte använda solglasögon samtidigt) och då blir det så jobbigt med starkt solljus i flera timmar.
 
Önskar att det funkade för mig! Men använder datorn när jag pluggar, så det blir svårt att läsa på den i ljuset. Dessutom blir jag varm/svettig och ofokuserad. För det tredje har jag glasögon när jag pluggar (= kan inte använda solglasögon samtidigt) och då blir det så jobbigt med starkt solljus i flera timmar.

Jag brukar sitta på uteplatsen under paviljongen och jobba efter lunch när det är sånt här väder. Drog upp ljuset på datorn så funkar det fint när man sitter i skuggan :) Sitta direkt i solen och jobba skulle jag inte klara, men skönt att sitta ute ändå :)
 
Jag brukar sitta på uteplatsen under paviljongen och jobba efter lunch när det är sånt här väder. Drog upp ljuset på datorn så funkar det fint när man sitter i skuggan :) Sitta direkt i solen och jobba skulle jag inte klara, men skönt att sitta ute ändå :)

Jag har ingen uteplats med skugga utan bara balkong med sol större delen av dagen.

Det är jättesnällt med tips men jag har pluggat i så många år att jag vet vad som funkar för mig och inte. :)
 
Traktorer mitt i vägen.
På väg till jobbet hamnade jag i en lång kö bakom en traktor. Mycket trafik och få omkörningsmöjligheter, traktorn låg så långt ut i vägen den kunde och gjorde ingenting för att hjälpa till att släppa förbi. Jag hade inte brytt mig om det hade vart en kortare sträcka men nu låg jag bakom i ungefär sju km...
 
Traktorer mitt i vägen.
På väg till jobbet hamnade jag i en lång kö bakom en traktor. Mycket trafik och få omkörningsmöjligheter, traktorn låg så långt ut i vägen den kunde och gjorde ingenting för att hjälpa till att släppa förbi. Jag hade inte brytt mig om det hade vart en kortare sträcka men nu låg jag bakom i ungefär sju km...

Om det var få omkörningsmöjligheter och traktorn gick ut så långt den kunde, vad kan den göra ? :confused:


/Hon som alltid ligger bakom traktorer på smala vägar
 
Om det var få omkörningsmöjligheter och traktorn gick ut så långt den kunde, vad kan den göra ? :confused:


/Hon som alltid ligger bakom traktorer på smala vägar

@Piek skrev: "traktorn låg så långt ut i vägen den kunde och gjorde ingenting för att hjälpa till att släppa förbi."

Vilket jag uppfattar att den låg så långt ut mitt på vägen. Vi ska alla kunna rymmas och samsas på vägarna, men långsamtgående fordon kan underlätta för andra genom att ta in på en busshållplats eller liknande och släppa förbi om det bildats lång kö bakom :)
 
Om det var få omkörningsmöjligheter och traktorn gick ut så långt den kunde, vad kan den göra ? :confused:


/Hon som alltid ligger bakom traktorer på smala vägar
@Piek skrev: "traktorn låg så långt ut i vägen den kunde och gjorde ingenting för att hjälpa till att släppa förbi."

Vilket jag uppfattar att den låg så långt ut mitt på vägen. Vi ska alla kunna rymmas och samsas på vägarna, men långsamtgående fordon kan underlätta för andra genom att ta in på en busshållplats eller liknande och släppa förbi om det bildats lång kö bakom :)

Jag menade givetvis att den åkte ut mot mitten inte in mot kanten. Det fanns åtminstone fem tillfällen traktorn kunde ha åkt in på busshållplats/p-ficka för att släppa förbi kön.
Jag stör mig generellt sett inte alls på traktorer på vägarna de måste få göra sitt jobb! Men när det blir en så lång sträcka och föraren inte ens försöker hjälpa bakomliggande trafik då stör det mig...
 
Jag stör mig på att jag - igen - inte kan rida.
Visserligen är mitt skavsår i rumpan läkt.
men i stället blev jag kraftigt förkyld.
Och idag har jag en bauta-arbetsdag: började kl halv åtta i morse och slutar kl 21. En timmes lunchpaus.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: manda
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 593
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 539
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 359

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp