Störiga saker vi stör oss på - del 9

En gammal kompis vill komma och hälsa på en helg. Just den helgen passar inte alls vilket jag svarade, vi kommer vara hemma men inte kunna ha besök. Får då frågan om de får tälta utanför vårt hus.
Det var alltså ett hotell de var ute efter inte att hälsa på oss :meh::(
 
Att min sambo är hemma och stör min morgonrutin. Jag vill vakna lugn och ro men han vandrar omkring och pratar i telefon. :mad:
 
Att flugorna i år verkar HELT JÄVLA GALNA! Som de beter sig nu brukar det vara i slutet av sommaren när de kämpar mot döden eller vad det är de håller på med då. Nu är det miljoner av dem, de sitter aldrig stilla utan surrar omkring som tokar, slåss(? eller parar sig?) med varandra i luften, attackbombar mig och hundstackaren, och driver mig fullständigt vansinnig. :arghh:
 
Att flugorna i år verkar HELT JÄVLA GALNA! Som de beter sig nu brukar det vara i slutet av sommaren när de kämpar mot döden eller vad det är de håller på med då. Nu är det miljoner av dem, de sitter aldrig stilla utan surrar omkring som tokar, slåss(? eller parar sig?) med varandra i luften, attackbombar mig och hundstackaren, och driver mig fullständigt vansinnig. :arghh:

Samma här, jag blir galen :wtf:
 
Jag har varit i solen idag.
Har inte kommit ihåg solskyddet... Och ligger mest och njuter utan någon tanke på en jämn bränna. Blir därtill illröd på 2 sekunder typ.
Jag ser ut som en polkagris :meh::laugh::turd:
 
Klockan är 23:12. Väckarklockan ringer 05:45. Är jag trött nu? Näää :meh: Kommer det bli svårt att vakna imorgon? Troligen :cautious:

Mvh inte det minsta sömnig. Alls
 
Jag tänkte gå ut och gå en sväng, istället sitter jag här vid köksbordet och håller på somna - och nu hinner jag inte med den där jäkla promenaden heller :arghh:
 
Stör mig på TV4 sändningen från Solvalla, det blåser och det hörs j-ligt väl, kan de inte få upp ett vindskydd eller ska man behöva lyssna på blåsandet under hela elitsloppshelgen :meh:
Och måste de översätta från engelska O_o när de intervjuar, jag fattade alldeles utmärkt vad australiensarna sa
Vem är ansvarig för sändningen, ATG, TV4 någon annan?
 
Stör mig på TV4 sändningen från Solvalla, det blåser och det hörs j-ligt väl, kan de inte få upp ett vindskydd eller ska man behöva lyssna på blåsandet under hela elitsloppshelgen :meh:
Och måste de översätta från engelska O_o när de intervjuar, jag fattade alldeles utmärkt vad australiensarna sa
Vem är ansvarig för sändningen, ATG, TV4 någon annan?
Du inser att alla inte kan engelska va?
 
Nu bor jag i finland, så det brukar ju kunna skilja sig en del på utbudet länder mellan, men det två jag använt mig av heter histec och zyrtec, de har fungerat likvärdigt för mig, men den ena är billigare.
Jag brukar dock inte ha några direkta biverkningar av dem oavsett. Lite dåsighet kanske om jag bara tar dem sporadiskt, men tar jag dem mera regelbundet brukar det försvinna också :)
Båda är samma som cetitrizin. Ger trötthet. Loratadinpreparat brukar gå bättre
 
På att en kille som inte kan spela säckpipa bestämde sig för att ställa sig utanför vår uteservering och göra just det. Det är alltid jobbigt med folk som inte kan spela ett instrument men envisas med att göra det ändå, men när det gäller just säckpipa är det ta mig tusan sju resor värre!
 
Båda är samma som cetitrizin. Ger trötthet. Loratadinpreparat brukar gå bättre

Och för mig är det tvärtom, cetirizin ger minst biverkningar. Clarityn blev jag ordentligt dålig av plus att det hade dålig effekt. Jag tror inte man kan säga att någon antihistamin är bättre än någon annan, det verkar vara väldigt individuellt.
 
Stör mig på TV4 sändningen från Solvalla, det blåser och det hörs j-ligt väl, kan de inte få upp ett vindskydd eller ska man behöva lyssna på blåsandet under hela elitsloppshelgen :meh:
Och måste de översätta från engelska O_o när de intervjuar, jag fattade alldeles utmärkt vad australiensarna sa
Vem är ansvarig för sändningen, ATG, TV4 någon annan?
Självklart måste de översätta!
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 781
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 936
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 362
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 099
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp