Storlek på kläder

Scata

Trådstartare
Var och handlade tjocka strumpbyxor idag, eller "tights" som det heter numer :p.
Döm om min förvåning - jag har krympt i storlek... Wihiiiii :banana:

Jag är en vanlig stl.40 över rumpan, det ska vara lika med Medium :confused: :up:.
För mig har stl.40 alltid varit lika med Large - när ändrades det??
 
Det hänger också på hur lång man är, är man lång måste man gå upp i storlek jämfört med sin byxstorlek oavsett hur smal man är.
 
Tvärtom, 38-40 har alltid varit M. Ett tag tyckte de dock att 40-42 var M, medan 44-46 var L. Det köpte jag aldrig...
Jo det precis så de sa i affären, att M var 40/42...
Jag hatar verkligen dubbelstorlekar, 38/40 blir oftast för åtsmitande medans 40/42 blir säckigt - suck!!
Dessa klädproblem :rage: och jag hatar dessutom att gå i klädaffärer - prova kläder finns inte i mitt vokabulär... :wtf:
Jag ska börja klä mig i kaftan :p
 
För många, många år sedan var jag storlek 36 och 176 cm lång. Det var djävlar i min lilla låda inte kul att försöka hitta andra byxor än jeans.
Eller den unga kvinna i min närhet som är 180 och långbent. Drar 29/36 i jeans. 36 finns knappt. 34 flaggar högvatten.

Vad gäller storlekar så tycker jag att det är olika mellan olika klädkedjor. Det som är M på ett ställe är L på ett annat. (själv varierar jag mellan M, L och XL beroende på vilken affär jag besöker).
 
Jo det precis så de sa i affären, att M var 40/42...
Jag hatar verkligen dubbelstorlekar, 38/40 blir oftast för åtsmitande medans 40/42 blir säckigt - suck!!
Dessa klädproblem :rage: och jag hatar dessutom att gå i klädaffärer - prova kläder finns inte i mitt vokabulär... :wtf:
Jag ska börja klä mig i kaftan :p

Och jag skulle älska att hitta kläder i 38/40. Just nu tycker jag att allt jag tittar på är antingen 36/38 (för litet) eller 40/42 (för stort) :mad: Det är ju liksom en jäkla skillnad mellan 36 och 42, men ändå skiljer det bara en "storlek" så jag håller med om att dubbelstorlekar är ett jäkla gissel.

Det är ju liksom svårt nog att hitta kläder i en storlek...
 
Jag köper aldrig dubbelstorlekar, de passar inte. Medium funkar perfekt i de flesta sportmärken (Patagonia, Mountain Hardwear etc). Ligger väl tyvärr på en stor 40 just nu men ska ner till en 38 eller iaf liten 40, då mår jag bäst.

Dubbelstorlekar är :devil: påfund!
 
På tal om storlekar- för några år sedan var det ju några klädkedjor som medvetet gjorde storlekarna större. Det kanske kan vara en anledning till om man har olika storlekar hos olika butiker.
 
På tal om storlekar- för några år sedan var det ju några klädkedjor som medvetet gjorde storlekarna större. Det kanske kan vara en anledning till om man har olika storlekar hos olika butiker.
Det var nog en sån jag var på...
Som om det inte vore svårt nog ändå liksom :crazy:.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är det helt ute och omodernt med A-formade toppar/tunikor med trekvartsärm och skärning under brösten? Försöker hitta en sådan, jag har...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 606
Senast: Enya
·
Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 810
Senast: TygerTyger
·
Kropp & Själ Alltså jag såg tråden under Utrustning men efter att ha internetshoppat igår så måste jag fråga här om dagens klädstorlekar?? Jag har...
Svar
6
· Visningar
1 573
Senast: Badger
·
Utrustning Jag tänkte kika på en ny (begagnad)kavaj men klurar på storlekarna... Jag har idag en Diana i (tror jag)stl 40 som sitter bra och är...
Svar
0
· Visningar
520
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp