Stress = Diarre?

Askur

Trådstartare
Sambon och jag har precis flyttat in i en ny bostad tillsammans och med oss har vi naturligtvis vår hund.
Han är en otroligt personlig hund och reagerar väldigt lätt på förändringar, känslor m.m.
Vi har bott i hus med honom hela hans liv och blir väldigt lätt ängslig och orolig på nya ställen. Därav anledningen till att vi inte kan lämna iväg honom om vi ska iväg eller liknande. Han blir orolig och stressad och går runt och väntar på oss. Sedan vi flyttade in (3 dagar sedan) har han varit orolig i magen och haft diarre. Han har för övrigt en otroligt känslig mage men äter idag Carriers Lam och ris som aldrig visat negativ effekt. Så att det är på grund utav fodret har jag svårt att tro. Så vad kan det bero på? Kan det vara stress på grund utav flytten? Han stressar som sagt upp sig väldigt lätt i nya miljöer men är för övrigt en otroligt trygg och självständig hund.

Tacksam för svar.
Obs! Jag har ringt veterinär och rådfrågat men hon sade att det beror nog säkerligen på flytten och tipsade om Proccolin (?) (minns inte vad det hette) som jag skulle köpa med mig efter jobbet och ge honom.
 
Ja, det kan absolut vara stressen.
Min uppfödare har gett sina hundar Canikur med gott resultat, så det kan nog variera från hund till hund :)
 
Har använt canicur, pro-kolin och diarsanyl. Pro-kolin gör absolut ingen skillnad alls, canicur hjälper, men diarsanyl är magiskt! :D

...På min hund då. ;)
(Och ja, jag skulle också tro att det är stress.)
 
Åh.. Vad jobbigt att det ska vara så individuellt. Köpte Pro-Kolin idag men stackaren har förmodligen gjort sig av med allt för inget bajs på någon utav promenaderna.. Vet. sade att jag skulle matvägra honom tills imorgon så magen får vila lite. :(
 
Åh.. Vad jobbigt att det ska vara så individuellt. Köpte Pro-Kolin idag men stackaren har förmodligen gjort sig av med allt för inget bajs på någon utav promenaderna.. Vet. sade att jag skulle matvägra honom tills imorgon så magen får vila lite. :(

Fast det ska du vara glad för. Det är ju det som är effekten av dessa pastor, att stoppa upp diarrén. Ger jag det till mina brukar de inte bajsa mycket alls troligen har ju effekten början slå in för din hund.
 
Jag ger vom nar hundarna blir losa i magen. Lillan reagerar ocksa pa stress med diarrhea. Med lite vom i maten blir magen bra igen. Och gott tycker hon att det ar ocksa. :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 373
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 729
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 151
Senast: Sel
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 819
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Konstigt simsätt
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp