Strumpor i westernboots

Ronjiislove

Trådstartare
Hej på er!
Vad har ni för strumpor i era boots nu när kylan börjar krypa sig på??
Höga? Tjocka? Dubbla?

Tacksam för svar!:D
 
Har vanliga men lägger i en ullsula, sen när det blir kallare skiter jag i bootsen och har ullsula + raggsockar i jodphursen, som är rymligare. När det blir ännu kallare blir det fodrade vinterskor istället :)
 
Jag brukar ha vanliga strumpor och ullsulor i mina boots. När det blir riktigt kallt gör jag som @Blimblom och tar på fodrade vinterskor istället för boots.
 
Har vanliga strumpor bara. Blir alltid så varm när jag tränar. Ska jag bara lulla i skogen eller nått så har jag ett par andra skor jag kan ja tjockare strumpor i
 
Jag gör ungefär som @Blimblom , får iofs inte plats med mycket till sula i bootsen men kör med dubbla vanliga sockor eller drar en halvtjock lång socka utanpå de vanliga. När det blir riktigt kallt och jag rider ut, så rider jag i stallskor/jodphurs med ullsula och raggsockar.
 
Alltid "ridstrumpor" dvs. knähöga strumpor. Justin Boots har bra som inte åker ner och sitter jättebra.
När det blir kallt har jag vinterfodrade boots med sporrhylla. Ingen skillnad mot sommarbootsen mer än att de har lite mer mönstrad sula och är vadderade. Kika in på sheplers, de har alla vinterfordrade modeller man kan önska sig.
 
Jag har alltid knähöga strumpor. På vintern använder jag dock varma ridskor istället, tycker inte det blir tillräckligt varmt med bootsen. Har inte plats för tjocka ullsulor, dubbla ullsockor osv. Har inte tänkt på att det finns vinterfodrade westernboots som @kim99 tipsade om, vore lite kul nästa gång det är dags att köpa nya!
 
Jag är expert på att hålla värmen i händer ich fötter då jag är både jättefrusen och har en sjukdom som får fingrar och tår att domna av bara lite kyla. När man sen gillar långa uteritt så....

Jag köpte i höstas ett par beg boots i en storlek för stor. I dem får jag plats med tunna ullstrumpor (dyrt o svårt o hitta, men sjukt värt!) och raggsockar. Sen bytte jag sulan mot en batterivärmd sula, som jag slår på när jag skrittar av hästen på väg hem. Då är tårna inte frusna när man hoppar av!

Men hade egentligen behövt en folie/ullsula oxå, men då behöver bootsen vara ännu en storlek större. Då sätter fåfängan stopp när man ska köpa båtar till boots.
Men den största nyckeln är att se till att inget sitter tajt. Det är svårt att låta bli att klämma in en lite tjockare strumpa så att det sitter lite för tajt. Plus att ta nya strumpor när man ska ut. Utan att känna att man svettas så avger man typ 1 dl (minns inte exakt, det var sjukt mycket) fotsvett. Så har du bomullsstrumor du haft på jobbet är de ganska fuktiga och bra kommer inte att isolera alls sen!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
328
Senast: Badger
·
Fritid Jag stickade lite som barn och har stickat en och annan halsduk med bara räta maskor och det är ju inte så avancerat (vad jag minns)...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 426
Senast: vilde
·
Hundhälsa Hej! Har en liten valp som nu börja få upp sina permanenta tänder, men mitt otränade öga tycker de sitter lite fel. Är det så illa som...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 915
Senast: hundtant
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp