Surf hur mycket?

Pudlan

Trådstartare
Hur mycket räcker 6 GB surf till på en ipone eller dator? En dags surf?
Inga filmer, utan släktforning tidningar o liknande ska surfen vara till. Någon som vet hur länge 6MB räcker?
 
Hur mycket räcker 6 GB surf till på en ipone eller dator? En dags surf?
Inga filmer, utan släktforning tidningar o liknande ska surfen vara till. Någon som vet hur länge 6MB räcker?
Minst en månad skulle jag säga, säkert längre, om du bara ska läsa webbsidor och inte streama film, musik och poddar eller ringa videosamtal.

Om du menar 6 GB alltså.
 
Hur mycket räcker 6 GB surf till på en ipone eller dator? En dags surf?
Inga filmer, utan släktforning tidningar o liknande ska surfen vara till. Någon som vet hur länge 6MB räcker?

6 GB är ju en hyfsat generös månadspott om man bara surfar och mailar typ.
 
Det beror ju på hur mycket tid man sitter vid nätet, men jag använder min mobil till allt möjligt utom att just streama. Gör av med mindre än 2 GB/månad. Sitter då inte och surfar hela kvällarna, då går det ju åt mer.

iPhonen verkar förbruka mer på ungefär samma användning (har både iPhone och Android) men det är inga mängder. I telefon och plattor finns ofta ett surfsparläge i apparna, så att de inte spelar upp filmer och sånt.
 
Hur mycket räcker 6 GB surf till på en ipone eller dator? En dags surf?
Inga filmer, utan släktforning tidningar o liknande ska surfen vara till. Någon som vet hur länge 6MB räcker?

Tack då vet jag lite mer vad jag ska välja i surfmängd. Tänk vad bra Buke är
 
GB menar jag. Inte meningen att surra i hop GB o MB.

OK, då sällar jag mig till de ovan. Jag blev lite förvirrad då 6GB är ganska mycket att göra av med på bara en dag, och funderade på om du kanske delat upp en månads förbrukning och funderade på dagspotten eller liknande. :)
Men ska du bara läsa på internet, inte se film eller liknande, så räcker 6 GB långt. Jag har 2 på min telefon och tenderar att göra av med det innan månaden är slut, men då använder jag kartappar och liknande ganska flitigt, plus laddar upp en del bilder. Hade jag bara läs-surfat tror jag det hade funkat ypperligt med så lite data.
 
Fast släktforskning är ju rätt mycket högupplösta bilder om man t ex går på Arkiv Digital, det gäller även tidningar om det är digitaliserade dagstidningar som avses. Kan vara värt att ta med i ekvationen. Det går också åt mer surf om man sitter på dator än med surfplatta.
 
6 GB är jättemycket. Jag använder min mobil mycket för mejl, surf, vägbeskrivning, streamning av poddar och ibland som externt modem till datorn och den GB:n brukar räcka nästan exakt tre veckor.
 
Jag har 1 GB per månad.

Tittar på bilder, kollar in forum, GPS när det behövs.
Inga videor eller sånt.

Har alltid en del kvar på slutet:)
 
Hur mycket räcker 6 GB surf till på en ipone eller dator? En dags surf?
Inga filmer, utan släktforning tidningar o liknande ska surfen vara till. Någon som vet hur länge 6MB räcker?

Hur mycket räcker 6 GB surf till på en ipone eller dator? En dags surf?
Inga filmer, utan släktforning tidningar o liknande ska surfen vara till. Någon som vet hur länge 6MB räcker?

Tack! Har lite mer koll på hur mycket surf tid det ger med 6 GB. Gick att välja lite olika mängd.
Tror det är 6 GB och det är giltligt till ett vist datum. Man kan surfa upp tiden innan utgångsdatumet. Det är hos telia.

Får prova mig fram om det är lagom eller om jag behöver mer eller mindre surftid. Tack för alla svar.
 
Jag har 12 GB i mån och behöver ibland fylla på mer. Men då kan jag jobba på mob, surfa nöje och se några klipp, lyssna på musik etc.


Jag jobbar inte från mobilen. Läser tidningar, buke tittar, på släktforskning, hämtar nån pdf fil i bland. Och kollar vädret
 
6 Gb räcker länge om man bara surfar, men som jag som kollar mycket på youtube tex så slukas det i ett nafs tyvärr.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min lap top börja bli gammal och sliten och börjar ha lite åsikter om vad jag ber den om. Jag kan dock inte leva utan dator, men har...
2
Svar
35
· Visningar
1 286
Senast: Enya
·
IT & mobiler En person i min närhet har fått problem med att hens surf på telefonen har börjat skena iväg. Som jag tolkar det har hen ett abonnemang...
Svar
11
· Visningar
1 678
Senast: Sassy
·
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
536
Senast: swemale
·
IT & mobiler Jag behöver en ny dator. Velar mellan stationär och laptop. Förutom att surfa behöver jag ha word och excel. 17" skärm som minst på...
2
Svar
34
· Visningar
1 809
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp