Svante Johansson i landslagskonflikt

Jag har tänkt på det och det är ganska allvarligt att det finns tveksamheter i en sådan uttagning. Även om det är på juniornivå kan en plats ha stor betydelse, inte minst ekonomiskt, för den uttagne. Oavsett vad man tycker om det är det redan på juniornivå stora belopp det rör sig om med sponsoravtal osv. och Nellie Berntsson är vad jag förstår en av dem som lyckats allra bäst och kunnat finansiera hela satsningen, från hästar till tävlande och har tom egen stor och ny lastbil för hästarna, med pengar hon själv tjänat in. Kanske är det där skon klämmer för en del?

Lagledningen borde lägga alla korten på bordet och redovisa hur det hela gått till och vem som tryckt på för att hon inte skulle tas ut till laget. Att hennes instagraminlägg är den egentliga orsaken tror jag inte på och dessutom var upprinnelsen till inlägget att personen nedvärderat hennes häst och det kan jag faktiskt ha förståelse för att hon reagerade på om än kanske inte på bästa sätt.
Nellie är en kändis i bloggvärlden och bland unga tjejer i Sverige, tjejer som följt henne kanske allra mest pga hennes pojkvänsaffärer, hennes inblandning med kändisar osv osv fastän hon är så ung. Det har varit massor med rabalder kring henne, om sexualisering av mycket unga flickor och ifrågasättande av hur familjen låtit det hela fortgå utan att bromsa vad som många ansett vara exploatering. Nellie har haft problem i skolan med mobbing/avundsjuka och bytt skola flera gånger för att till slut studera på distans. På senare år har hästarna och hennes framgångar som ryttare tagit allt större plats, och sponsorerna har givit henne möjligheten att satsa helt på sin karriär som hoppryttare. Den stora lastbilen (de TVÅ lastbilarna) du nämner, Anders, är sponsrade av ett hästtransportbilsföretag, men självklart är det skattepliktigt så helt gratis är det inte.

Idag är Nellie, fastän hon fortfarande lever på sina sociala media och sponsorerna, en otroligt ambitiös ryttare som satsar helt på sin ridning. Men jag misstänker att mycket av det gamla ligger kvar och gror och kanske där finns mer under ytan som vi inte känner till, i EM-ärendet. Det är därför jag anser att alla kort ska läggas på bordet och ledningen måste sluta hymla och gömma sig. Om gammalt surt ligger och pyr måste det städas bort så att Nellie kan visa vad hon och hennes hästar går för utan att förutfattade meningar och åsikter ligger ivägen.


Självklart borde Nellie ha fått sin EM-plats. Att hon sen uttryckt sig plumpt istället för att framföra sin kritik på ett smartare sätt, får man förlåta henne. Där borde kanske föräldrarna varit lite smartare och hejdat inlägget, eller i vart fall skrivit om det. Man kan uttrycka sig skarpt ändå.
 
Senast ändrad:
Att hon sen uttryckt sig plumpt istället för att framföra sin kritik på ett smartare sätt, får man förlåta henne. Där borde kanske föräldrarna varit lite smartare och hejdat inlägget, eller i vart fall skrivit om det. Man kan uttrycka sig skarpt ändå.
Jag läste hennes inlägg och hon hänger inte ut någon: berättar inte vem det är eller vad det gäller så det går att läsa ut vem utan hon var noga med att inget sådant kom med.
 
Senast ändrad av en moderator:
Nellie är en kändis i bloggvärlden och bland unga tjejer i Sverige, tjejer som följt henne kanske allra mest pga hennes pojkvänsaffärer, hennes inblandning med kändisar osv osv fastän hon är så ung. Det har varit massor med rabalder kring henne, om sexualisering av mycket unga flickor och ifrågasättande av hur familjen låtit det hela fortgå utan att bromsa vad som många ansett vara exploatering. Nellie har haft problem i skolan med mobbing/avundsjuka och bytt skola flera gånger för att till slut studera på distans. På senare år har hästarna och hennes framgångar som ryttare tagit allt större plats, och sponsorerna har givit henne möjligheten att satsa helt på sin karriär som hoppryttare. Den stora lastbilen (de TVÅ lastbilarna) du nämner, Anders, är sponsrade av ett hästtransportbilsföretag, men självklart är det skattepliktigt så helt gratis är det inte.

Idag är Nellie, fastän hon fortfarande lever på sina sociala media och sponsorerna, en otroligt ambitiös ryttare som satsar helt på sin ridning. Men jag misstänker att mycket av det gamla ligger kvar och gror och kanske där finns mer under ytan som vi inte känner till, i EM-ärendet. Det är därför jag anser att alla kort ska läggas på bordet och ledningen måste sluta hymla och gömma sig. Om gammalt surt ligger och pyr måste det städas bort så att Nellie kan visa vad hon och hennes hästar går för utan att förutfattade meningar och åsikter ligger ivägen.


Självklart borde Nellie ha fått sin EM-plats. Att hon sen uttryckt sig plumpt istället för att framföra sin kritik på ett smartare sätt, får man förlåta henne. Där borde kanske föräldrarna varit lite smartare och hejdat inlägget, eller i vart fall skrivit om det. Man kan uttrycka sig skarpt ändå.

Ja, alltså, jag håller med dig om att det varit mycket konstigheter och grejer som jag aldrig hade låtit min unge göra i den åldern.
Plus då tränarbyten, stallbyten, avbrutna samarbeten med mera.

Men, jag tycker det är sjukt imponerande att ta sig fram som hon har gjort.
Utan massa pengar bakom har hon jobbat sig fram, är otroligt ambitiös, mån om sina hästar och jobbar hårt för att nå sina mål.
Sen gillar jag att hon lyfter unga tjejer. Ta ingen skit, tro på dig själv och så vidare.

Det är väl det som blev extra hårt, hon ville visa sina läsare att alla kan nå sina mål om man bara kämpar tillräckligt hårt. Men icke sa Nicke.. :grin:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Svante Johansson var elitryttare och en av de främsta inom hästhoppningen i Sverige. Nu guidar han unga löften att bli duktiga inom...
Svar
0
· Visningar
377
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under måndagsnatten fick Svante Johansson - A-tränare i hoppning och tidigare landslagsledare för ungdomsryttarna - ovälkommet besök på...
Svar
0
· Visningar
725
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Landets framtida stjärnryttare har under två helger samlats för att få en bra start på säsongen. Under ledning av juniorerna och...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Bloggerskan Nellie Berntssons skrev i förrgår ett inlägg där hon uttrycker sin ilska och besvikelse över att inte ha tagits ut till EM...
Svar
0
· Visningar
493
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp