Svante Johansson i landslagskonflikt

Jag tycker det är rätt oväsentligt vad hon skrev då efter Hagen när det sen sägs vara utagerat, hon blir tillfrågad om att rida NM och får sen rida Falsterbo och NU helt plötsligt är det ett problem igen?
Helt opedagogiskt - repressalier flera veckor senare? O_o
 
Bedrövligt säger jag. Vi har ju just blivit ponnyföräldrar. Efter flera konstiga ageranden från förbundet, det här senast i raden, undrar jag om man vågar släppa in ungarna i ridsporten? Svensk Ridsport är troligen det enda sportförbund i Europa (av samtlga sporter) där prestige går före prestation och man inte skickar det på papperet bästa laget när det kommer till form och prestationer till mästerskap, hade varit en helt annan grej om det handlat om en vanlig nationstävling. Helt skamligt (och nej, de ursäkter som Svante Johansson kommit med är ingenting som överhuvudtaget går att diskutera, han är vuxen - hon är tonåring, struliga tonåringar som tror de är vuxna med attityd därefter får man ta om man väljer att vara lagledare åt ungdomar, oavsett sport. Attitydsproblem löses på andra sätt).
 
Man måste kunna fungera i ett lag också.
Ja, det är konstigt att alla lagsporter klarar av att ta ut det efter form bästa laget och få ungdomarna att fungera ihop... Det är brist på ledarskap om man inte får kaxiga ungdomar att fungera i lag. Inget annat (det med tdb låter jag vara då jag själv inte har kunskap om det, det är ju heller inget som kommit fram som ursäkt från varken Svante eller ridsportförbundet, hade det varit så enkelt torde de ju ha sagt det misstänker jag).

Att träna och leda ungdomar ÄR svårt, speciellt de som befinner sig på gränslandet mellan barn och vuxen, finns säkert en anledning till att riksidrottförbundet anordnar massor med utbildning just på grund av det... Hittills verkar dock inte ridsportförbundet nappa så mycket på dem?
 
Jag är förvånad över att så få reagerar på att man i detta fall (bla) bestraffar yttrandefriheten - och på fullt allvar vill begränsa den (se artikeln med SJ på Ridsports sida 21/7). Varken bland enskilda, politiker eller media har jag än så länge kunnat se några större reaktioner. Och det skrämmer mig! För om knappt någon protesterar då får man ju igenom dessa ickedemokratiska planer. Och vi anpassar oss och det blir en vana att låta bli att uttrycka åsikter. Att spela med. Men då glömmer man ju konsekvenserna av att mata ett sådant beteende! Jag menar, vem vill ha det som i tex Kina?!

Att bestraffa genom att gå in och begränsa yttrandefriheten - direkt eller indirekt - är inte ok. Det är dessutom olagligt.
 
Jag är förvånad över att så få reagerar på att man i detta fall (bla) bestraffar yttrandefriheten - och på fullt allvar vill begränsa den (se artikeln med SJ på Ridsports sida 21/7). Varken bland enskilda, politiker eller media har jag än så länge kunnat se några större reaktioner. Och det skrämmer mig! För om knappt någon protesterar då får man ju igenom dessa ickedemokratiska planer. Och vi anpassar oss och det blir en vana att låta bli att uttrycka åsikter. Att spela med. Men då glömmer man ju konsekvenserna av att mata ett sådant beteende! Jag menar, vem vill ha det som i tex Kina?!

Att bestraffa genom att gå in och begränsa yttrandefriheten - direkt eller indirekt - är inte ok. Det är dessutom olagligt.
Ja, det är helt otroligt att det finns så många som uppenbarligen vill begränsa de svenska grundlagarna och i förlängningen demokratin. Helt otroligt. Eller så är folk bara så korkade att de inte inser vad uttalandena leder till?
 
Jag är inte förvånad att det blivit såhär när Svante är inblandad. Av olika anledningar så är han inte en av mina favoriter.
Vissa ungdomar hörs och syns mer än andra. Det krävs en stabil person för att leda dessa i rätt riktning. Att peta någon från ett lag pga offentliga uttalanden är bara så lågt. Sport ska handla om prestation. Nellie är jätteduktig och det visar ju hennes resultat om inte annat.
Är inte detta andra gången någon inte får vara med i laget pga åsikter? Det var väl fälttävlan nyligen? (Inte ungdom, men ändå)
 
Jag är inte förvånad att det blivit såhär när Svante är inblandad. Av olika anledningar så är han inte en av mina favoriter.
Vissa ungdomar hörs och syns mer än andra. Det krävs en stabil person för att leda dessa i rätt riktning. Att peta någon från ett lag pga offentliga uttalanden är bara så lågt. Sport ska handla om prestation. Nellie är jätteduktig och det visar ju hennes resultat om inte annat.
Är inte detta andra gången någon inte får vara med i laget pga åsikter? Det var väl fälttävlan nyligen? (Inte ungdom, men ändå)
Linda algotsson. Och därtill alla andra skriverier om ridsportförbundets agerande, till exempel vid sexuellt utnyttjanden, gör att i alla fall jag som nybliven ponnyförälder blir mörkrädd.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Svante Johansson var elitryttare och en av de främsta inom hästhoppningen i Sverige. Nu guidar han unga löften att bli duktiga inom...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under måndagsnatten fick Svante Johansson - A-tränare i hoppning och tidigare landslagsledare för ungdomsryttarna - ovälkommet besök på...
Svar
0
· Visningar
721
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Landets framtida stjärnryttare har under två helger samlats för att få en bra start på säsongen. Under ledning av juniorerna och...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Bloggerskan Nellie Berntssons skrev i förrgår ett inlägg där hon uttrycker sin ilska och besvikelse över att inte ha tagits ut till EM...
Svar
0
· Visningar
490
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp