Svarar ni när telefonförsäljare ringer?

trazel

Trådstartare
Min sambo svarar aldrig när det ringer från nummer som kan antas är telefonförsäljare. Sen blir han arg för att de ringer hela tiden. Jag svarar när jag har möjlighet, tackar vänligt men bestämt nej och sedan ringer de inte mer.

Svarar ni när de ringer?
 
Oftast inte numera. Jag har råkat ut för flera mycket påstridiga försäljare och jag orkar inte tjafsa med dom för en del har väldigt svårt att faktiskt ta ett nej. En del är trevliga såklart men när de ringer sent om kvällarna och inte accepterar att man inte vill köpa något då blir jag så sur så jag ignorerar många gånger samtalen.

För övrigt verkar ju fler och fler bli irriterade på telefonförsäljare så kan det verkligen vara lönsamt för företagen? Och hur mår de stackarna som sitter och ringer? Att kanske flera gånger per dag få luren påslängd i örat eller ett irriterat "jag vill inte ha något"? Måste ju vara psykiskt påfrestande
 
Min sambo svarar aldrig när det ringer från nummer som kan antas är telefonförsäljare. Sen blir han arg för att de ringer hela tiden. Jag svarar när jag har möjlighet, tackar vänligt men bestämt nej och sedan ringer de inte mer.

Svarar ni när de ringer?

Svarar inte. Många har ju blivit blåsta på pengar bara de lyft luren och andra har svarat ja på frågan när de undrat om det är du i andra änden och klippt ihop det till ett ja att du vill ha deras erbjudande, för att sen få hem både fakturor och prylar de tackat nej till.
 
Jag svarar oberoende av varifrån det rings.

Gäller det ett erbjudande jag inte är intresserad av så tackar jag nej utan att passa på att hälla ut en periods uppdämd ilska på någon som kontaktar mig i sin yrkesroll.

Tror jag att det föreligger risk för att jag ska bli lurad så undviker jag att använda ordet ja.

När jag har jobbat med telemarketing och marknadsundersökningar via telefonintervjuer så har systemet i regel varit inställt så att vi har ringt ca varannan timme (edit: kom på att det vore smart att tillägga att det gällde våra arbetstider, dvs oftast 17-21 men ibland 13-21) till personer vi försöker nå och som inte svarar. Vill man inte bli stört av samtal "hela tiden" så rekommenderar jag alltså att man svarar och helt enkelt säger det.
 
Jag pallar oftast inte svara... Det är så jobbigt med telefonförsäljare. Men har nixat telefonerna nu så är nästan aldrig några samtal mer :)
 
Svarar aldrig om jag inte känner igen numret. Är det viktigt får de lämna meddelande, eller så ringer jag upp när jag kollat upp numret.
 
Nej, jag svarar inte om jag inte känner igen numret. Har bara mobiltelefon och brukar googla på numret efteråt & får jag träff på att det tillhör telefonförsäljare lägger jag till det i spärrlistan. Tänker att är det nåt okänt nummer och det är nåt viktigt får de lämna meddelande så ringer jag upp.
 
Jag har hemligt nummer hem och på den privata mobilen, på jobbets har jag Truecaller. Tar inte den senare samtalet så lägger jag till nytt nr. Pratar ytterst sällan med någon säljare, tackar isf nej och lägger på utan diskussioner.
 
Jag svarar, tackar nej och lägger på.
Har själv jobbat som telefonförsäljare och vet tyvärr om hur fult många företag jobbar (även de större företagen!) det är hård press på de som ringer och ofta har de blivit tillsagda att inte godta ett nej, ibland fick vi listor med motargument. Nådde vi inte säljmålen fick vi skäll och de som sålde minst fick sparken.
Så av anledningen att jag vet hur jobbigt det är försöker jag vara så trevlig som möjligt mot dem.
 
Jag svarar på alla samtal. Det skulle ju kunna vara vem som helst som har något viktigt att säga.
Den enstaka gång i kvartalet det är en säljare så bara säger jag att jag inte är det bittersta intresserad och lägger på.

Jag undra stilla hurdana liv andra människor har som känner igen alla nummer som ringer? (apropå att inte svara på okända nummer) En stor del av mina samtal är från folk jag inte har numret till.
 
Jag har så svårt att säga nej så jag undviker helst att svara. Dock så medför ju det att dom aldrig slutar ringa heller..
 
Jag har nixat min telefon (det var faktiskt någon här som tipsade mig om att det går att göra med mobiler). Så jävla skönt att slippa få adrenalinpåslag för att okända människor försöker smälla i mig idiotiska halvlögner.
 
Svarar men försöker snabbt säga att jag inte är intresserad, försöker att aldrig säga ja på någon fråga för då kan de inte klippa ihop samtalet till något annat efteråt
 
Min sambo svarar aldrig när det ringer från nummer som kan antas är telefonförsäljare. Sen blir han arg för att de ringer hela tiden. Jag svarar när jag har möjlighet, tackar vänligt men bestämt nej och sedan ringer de inte mer.

Svarar ni när de ringer?

Hej!

Jag svarar aldrig på okända nummer. Jag kollar upp dom och är det en telefonförsäljare lägger jag till numret i min telefonförsäljarlista som telefonen inte låter av när de ringer :-)

/Lavinia
 
Min sambo svarar aldrig när det ringer från nummer som kan antas är telefonförsäljare. Sen blir han arg för att de ringer hela tiden. Jag svarar när jag har möjlighet, tackar vänligt men bestämt nej och sedan ringer de inte mer.

Svarar ni när de ringer?


Nej. Däremot kan jag råka svara av misstag om jag är distraherad och inte ser vem det är. Är det en telefonförsäljare så blockar jag det numret sedan.
 
Jag brukar lyssna på hela deras erbjudande och sen tackar jag nej. Det känns bra att först ta upp deras tid och sen få säga nej. :devil:
Nu senast var det från Fyrklövern som hade ett erbjudande på en provförpackning för drygt 1000 kr, jag skulle få den gratis mot frakt för 99 kr. Försäljaren sa: "Ta nu det här erbjudandet för 99 kr" eller nåt sånt. Kändes som om han försökte övertala ett barn. :confused:
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
807
Senast: alazzi
·
Tjatter Har senaste tiden blivit uppringd av nummer från Belgien. Svarar inte utan trycker bort det hela tiden, vilket gör att de ringer igen...
Svar
13
· Visningar
7 019
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Hej. Jag letar efter en gammal reklam, antingen från Always eller Libresse. I reklamen så hängde kvinnor med mens upp och ner i...
Svar
0
· Visningar
346
Juridik & Ekonomi Sedan jag återupptog min enskilda firma har jag blivit hett villebråd för telefonförsäljare. Mitt företag har inget eget...
Svar
14
· Visningar
1 020
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp