Svaret efter kritiken: "Är där det skaver"

Peder Fredricson vann Jerringpriset igen.
Det väckte på nytt kritiska röster mot priset - som borde göras om, enligt SVT-experten Jacob Hård.
I morse svarade Fredricson.
– Det kanske vore en idé, säger han i SVT:s Morgonstudion. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
https://www.expressen.se/sport/svaret-efter-kritiken-ar-dar-det-skaver/
 
Undrar om det hade blivit sån här kritik ifall en utövare av någon annan sport vunnit två år i rad … :cautious:

Jag vill minnas att det var en del snack (inte så här mycket men ändå) när längdskidåkarna vann mycket priser några år på raken. Andra idrotter beklagade sig över att skidåkare fick priserna för lätt framför andra mer värda prestationer.
 
Funderar på vad en kupp är i detta fallet, är det att ridsportförbundet skrivit på sin hemsida att han är nominerad?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Åsikterna kring Peder Fredricsons Jerringpris har varit splittrade. Fredricson själv tror att en omformulering av priset skulle tysta...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, 45, försvarade vinsten från i fjol. Han tog hem Jerringpriset. – Jag gav er en guldmedalj - ni gav mig en skål. Tack...
Svar
0
· Visningar
527
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter "Först ut var Expressens Anna Friberg, som trots att hon haft en gratisprenumeration på Ridsport i ett år nu, fortfarande inte inser...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: Seabaz
·
  • Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson har vunnit Jerringpriset för andra året på raken. Det har aldrig hänt en ryttare tidigare. Förra året rörde det upp...
Svar
0
· Visningar
463
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Den första tråden
  • Kaoset del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp