Svårighetsgrad P60

Gyllene

Trådstartare
Hur ska man veta vilken höjd banhoppningen ligger på och vilket program som dressyren rids i under en P60 fälttävlan? Varierar det från tävling till tävling eller är det bestående?
Förlåt för virrigt inlägg, men förstår verkligen inte hur det fungerar:confused:
 
P60 finns ju bara som Startfälttävlan och där verkar det variera lite vilket program som används. Det är ju inte en tävling på "riktigt" och regleras ju inte i TR därför. Höjd i terräng ska vara 60 cm och höjd på hoppbanan 65 cm däremot.
 
P60 finns ju bara som Startfälttävlan och där verkar det variera lite vilket program som används. Det är ju inte en tävling på "riktigt" och regleras ju inte i TR därför. Höjd i terräng ska vara 60 cm och höjd på hoppbanan 65 cm däremot.
P60 förekommer på riktiga tävlingar också, som Clear Round. Liksom H80. Det kommer nog med till TR 2019.

/Lady_S
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 602
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 155
Senast: Fiorano
·
Träning Tänkte lägga in en dag i veckan med bommar som styrketräning. Skritt och avsuttet till att börja med, varierad höjd men gärna lite högre...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: Habina
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp