Svart träns med brun fodring

DrT

Trådstartare
Vart kan man hitta ett svart träns med brun fodring? eller tvärtom, Brunt träns med svart fodring?

Har en sadel som är svart med bruna bossor nämligen.
 
Tack för tips, spanade in classic 2-tone och ett annat classic wide, fina, men båda hade avtagbar sölja vid nos, tänkte se om det finns ngn utan det och har en fast sölja till snokrem :) annars får jag spana in dom andra om jag ej hittar något. Gärna bred och mjuk nosgrimma.
 
Jo jag har ett brunt träns med men det är inte riktigt samma sak :) vill gärna ha ett som matchar precis till sadeln.
 
Vad har du tänkt i pris? Tex OS kan du ju få precis hur du vill och lädret är fantastiskt, men de kostar ju därefter.
 
Om jag inte minns fel så hade Horze också ett tvåfärgat träns innan eller fortfarande..
Den nosgrimman var något bredare.
 
Jag blir glad om det kostar max 1500 kr :) Enbart en nosgrimma kan funka också (om den har lång rem över nacken) men annars ett träns. Men i värsta fall så säg max 2000.
 
Kanske hjälper lite med en bild :) där är sadeln med den bruna färgen...
och nosgrimma ungefär liknande det han har, eller ngt annat :)
2_54cbafa09606ee63e2f45a85.jpg
 
Kanske skulle ett riktigt mörkbrunt träns (som nästan ser svart ut) med ljusare brun fodring gå med. Tror iof hans färg är brun-rödbrun på sadeln, så inte typ londonfärgat.
 
Om man nu skulle kosta på sig att tillverka en nosgrimma från OS.

Vad skulle ni välja, en nosgrimma med korta sidostycken eller en nosgrimma med lång rem om nacken?
Är OS mjuka och trevliga? och håller bra kvalité?
 
Om man nu skulle kosta på sig att tillverka en nosgrimma från OS.

Vad skulle ni välja, en nosgrimma med korta sidostycken eller en nosgrimma med lång rem om nacken?
Är OS mjuka och trevliga? och håller bra kvalité?

OS har fantastiskt läder, mjukt som smör :love: Bättre kvalité på träns hittar du inte! Och nej, jag är inte ÅF, bara frälst :D
Lång eller kort rem beror ju på tränset du tänker ha det till Jag personligen föredrar få spännen, och helst i nacken, för ett "renare" intryck.
 
Hur är OS i storleken? Min ligger mellan Cob/Full i träns, ska man satsa på cob eller full på nosgrimman?
 
Borde väl inte kosta multum att lämna in ett svart träns till sadelmakare annars och bara byta fodringen? Då borde du kunna få exakt rätt brun nyans
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, fick syn på en nosgrimma med vit fodring för ett riktigt fynd pris så jag blev bara tvungen att ta chansen. Problemet jag har nu är...
Svar
1
· Visningar
542
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 172
Utrustning Nu har jag för 3e gången på lite över 3 år blivit lurad på ett rundsytt brunt träns från 3 olika svenska nätaffärer... 👿🤬😡 Så finns det...
Svar
13
· Visningar
1 073
Senast: palle
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 760
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp