Bukefalos 28 år!

Svårt vara kille i hästvärlden

De som försökt reta mig (är visserligen tjej) under skoltiden brukade jag fråga om de tyckte att vikingarna och riddarna var töntiga också. Då brukade det bli tyst rätt snabbt. Tycker att sånt här är för jävligt! :(
 
Ridsportförbundet har ju haft kampanjer och utbildningsmaterial i drygt 20 år nu gällande sådant här, men inte hjälper det. Många av tjejerna på ridskolorna är fortfarande oerhörd odrägliga så fort en kille kommer in i "deras värld" vilket tyvärr gör att många killar slutar bara efter några veckor/månader.

Största mobbningen tycker jag dock att ridsportförbundet själva stod för när de hade Allways som sponsor för ponnyallsvenskan i dressyr och hopp, första priset till lagdeltagerna på varje tävling var ett års förbrukning av bindor...
Fantes inget alternativt pris för killarna i som eventuelt var med i segrande lagen, vilket gjorde att killarna gärna red tävlingen men höll sig borta från prisutdelningen.
 
Egentligen är det ju mer än skumt att det är så... Varför är det töntigt med hästar? Ingen reagerar väl på att en kille har hund, till exempel? Och tittar du på ryttareliten så är ju (fortfarande) den största delen män, även om det har jämnat ut sig rejält på senare år.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Tobbe Larsson, som håller på med frihetsdressyr och är känd från tv-programmet Ponnyakuten, reagerar starkt när han hör vad Sebastian...
Svar
3
· Visningar
1 087
Senast: Mirre
·
  • Artikel
Hästnyheter Forskaren Eva Linghede på Gymnastik- och Idrottshögskolan har tittat närmare på förhållandet killar och ridsport. Andelen tjejer har...
Svar
0
· Visningar
521
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp